Różnica w ogłoszeniach

Tutaj można umieszczać wszelkie tematy związane z przetargami i zamówieniami publicznymi - inne spojrzenie na przetargi.
pakaj2d2
Posty: 10
Rejestracja: 26 lip 2011, 18:37

Post autor: pakaj2d2 » 11 sie 2011, 18:56

Witam mam takie pytanie czy zamawiający ma prawo unieważnić postępowanie przetargowe jeżeli zamieścił w dwóch miejscach różne ogłoszenie. Chodzi o to że pełną wersję a zarazem prawidłową umieścił w BZP a złą treść okrojoną umieścił na swojej stronie internetowe. Pomyłka ta wyszła już po otwarciu ofert i zależy mi na odpowiedzi ponieważ mam najlepszą ofertę.

risto
Posty: 5
Rejestracja: 04 sie 2011, 21:33

Post autor: risto » 11 sie 2011, 21:10

Zależy czego dotyczyły te różnice. A czy na stronie internetowej była też zamieszczona pełna treść ogłoszenia z BZP (np. link lub pdf)? Jeśli tak, to wydaje mi się, że nie ma podstaw do unieważnienia. Rozumiem też że nikt w wykonawców nie zadawał pytań dotyczących rozbieżności w ogłoszeniach?

pakaj2d2
Posty: 10
Rejestracja: 26 lip 2011, 18:37

Post autor: pakaj2d2 » 11 sie 2011, 21:48

No właśnie nikt nie zadał pytań odnośnie tego. A różnice polegały na tym że w bzp była pełna treść ogłoszenia a na stronie urzędu brakowało treści na temat: wykaz dokumentów i oświadczeń jakie należy przedłożyć: m.in.
- oświadczenia
- zus
- us
- bilans finansowy
itd.
I niestety na stronie nie było nigdzie linka ani pdf-u z prawidłowym ogłoszeniem. Ale w tym błędnym ogłoszeniu zamieszczono informacje że ogłoszenie ukazało się w BZP w dniu takim i takim o numerze takim i takim

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 12 sie 2011, 10:20

Można argumentować, że to nie miało wpływu na wynik postępowania i że nikomu nie przeszkadzało (brak reakcji ze strony wykonawców).

HouseKloc
Posty: 53
Rejestracja: 11 mar 2011, 22:05

Post autor: HouseKloc » 16 sie 2011, 9:30

pakaj2d2 pisze:No właśnie nikt nie zadał pytań odnośnie tego. A różnice polegały na tym że w bzp była pełna treść ogłoszenia a na stronie urzędu brakowało treści na temat: wykaz dokumentów i oświadczeń jakie należy przedłożyć: m.in.
- oświadczenia
- zus
- us
- bilans finansowy
itd.
I niestety na stronie nie było nigdzie linka ani pdf-u z prawidłowym ogłoszeniem. Ale w tym błędnym ogłoszeniu zamieszczono informacje że ogłoszenie ukazało się w BZP w dniu takim i takim o numerze takim i takim
co więcej Zamawiający nie ma obowiązku w ogłoszeniu, jeżeli był to PN podawania jakich dokumentów żąda na potwierdzenie spelniania warunków udziału w postępowaniu.
Zgodnie z 41.7 Zamawiający w ogloszeniu ma obowiązek podać :

7) warunki udziału w postepowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków
w siwz ma obowiązek podać spis dokumentów jakich żąda.
W związku z powyższym niezamieszczenie w ogłoszeniu spisu dokumentów, w mojej ocenie, nie ma żadnego wpływu na wynik postępowania, a dodatkow, jak wskazał Janusz nikt się na to nie skarżył, także w razie unieważanienia proponuje od razu pisac Odwołanie
Pozdrawiam,
HK

olfork
Posty: 113
Rejestracja: 08 lip 2011, 11:37

Post autor: olfork » 17 sie 2011, 0:06

Myśle, że nikt nie zwrócił na to uwagi bo Wykonawcy znajdując ogłoszenie na BZP, zwykle kierują sie odrazu na link do SIWZ. Chyba mało kto czyta dokładnie treść ogłoszenia (czy treść takowego na stronie Zamawiającego) - które nie oszukujmy się na ogół jest jedną, mało czytelną sieką. Stad brak ew. pytań. Z praktyki wiem, że ludzie skupiają sie na SIWZ i ew. projekcie umowy. Osobiście nie robił bym teraz problemu (zreszta za chwile nawet nikt nie dojdzie co było umieszczone na twojej stronie o ile na BZP było poprawnie).

Unieważnić na podstawie art. 93 ust. 1 pkt. 7 możesz zawsze przyjmując takie stanowisko, na co w przypadku PN poniżej progrów nawet nie przysłguje odwołanie. Ale to chyba byłoby działanie nad wyraz...

ODPOWIEDZ