co robić z kopertami, w których wpływają oferty przetarg

Tutaj można umieszczać wszelkie tematy związane z przetargami i zamówieniami publicznymi - inne spojrzenie na przetargi.
robin79
Posty: 7
Rejestracja: 25 paź 2008, 12:09

Post autor: robin79 » 27 paź 2008, 9:15

Przepraszam za , być może banalne pytania, ale dla początkującej osoby6 w zamówieniach publicznych wszystko jest ważne...

Być może jeszcze za mało razy przeczytałem ustawę, ale nie doszukałem się informacji co Zamawiający robi z kopertami, w których wpływają oferty?
Czy jest jakiś ustawowowy obowiązek ich zatrzymywania? Jest tam data i godzina wpływu - a te dane są istotne w postępowaniu.

PiotrW
Posty: 2197
Rejestracja: 21 sie 2006, 12:58

Post autor: PiotrW » 27 paź 2008, 9:57

W ustawie nie ma mowy o kopertach. Można je zatrzymać, można wyrzucić, chyba, że jakiś regulamin nakazuje odpowiednio z nimi postępować. Na pewno dopóki postępowanie się nie skończy warto zatrzymać te koperty, nigdy nie wiadomo, czy ktoś nie zaprotestuje na coś związanego z tym. A potem to i tak nie ma raczej gdzie tego trzymać. Ważna jest oferta, a nie opakowanie. Co do zaś wpływu ofert to powinno to być prowadzone w jakiejś książce wpływów, nie tylko na kopertach.

ania84
Posty: 1
Rejestracja: 27 paź 2008, 7:57

Post autor: ania84 » 27 paź 2008, 19:05

Witam. U mnie w pracy koperty do ofert przechowuje się w archiwum do 10 lat. Może nie jest to prawidłowe, aczkolwiek stosuje się do tego i każdą kopertę składam i przypinam do oferty...
Ostatnio zmieniony 27 paź 2008, 19:05 przez ania84, łącznie zmieniany 1 raz.

PiotrW
Posty: 2197
Rejestracja: 21 sie 2006, 12:58

Post autor: PiotrW » 27 paź 2008, 22:48

Nie jest źle zachowywać koperty, świadczy to jednak te między innymi o małych ofertach jakie wpływają. ciekawe co byście zrobili gdyby wasze oferty miały po kilkaset stron i zostały składanie nie w kopertach tylko w kartonowych pudłach tak jak u mnie. Raczej trudno to "podpiąć" gdziekolwiek, żeby zgrabnie przechować. :)

ODPOWIEDZ