Protest po unieważnieniu postępowania

Protesty, odwołania, skargi do sądu. Wszelkie tematy związane ze środkami ochrony prawnej w zamówieniach publicznych.
mark
Posty: 1
Rejestracja: 23 gru 2012, 12:28

Post autor: mark » 23 gru 2012, 12:39

Stan prawny:

postępowanie przetargowe w ramach projektu POKL EFS - poddziałanie 9.1.2 - indywiudalizacja procesu naczuania
prowadzone w jednej z gmin woj.mazowieckiego

1. rozstrzygnięcie ofert - dnia 21.11.2012 r - 5 oferentów - 3 wykluczonych
nasza firma zajmuje drugie miejsce z liczbą pkt 93
2. Otrzymujemy informację już tydzień po 21.11 iż firma ta odstępuje od umowy tzn. jej nie podpisała( jest to informacja nieoficjalna ale potwierdzona)
3. W piątek tj. 21.12 otrzymujemy pismo o unieważnieniu postępowania na podstawie art. 93. ust. 1 pkt 7.

w uzasadnieniu formalnym Zamawiający pisze: Zamawiającym nie jest Gmina , lecz Zespół Szkół

patrzę więc w dokumentację przetargową w ogłoszeniu przetargu - zamawiającym jest gmina, natomiast w SIWZ zamawiającym jest szkoła - mała nieścisłość, moim zdaniem nie ma wpływu na postępowanie, ponieważ uchwała rady gminy, to gmina wyrażała zgodę na przystąpienie do projektu, a szkoła jest jej jednostką organizacyjną

co więcej w piśmie czytamy iż :

"Funkcję kierownika Zamawiającego pełni Dyrektor ZSG w .... na podstawie udzielonego w dniu 30.10.2012 r. pełnomocnictwa przez Wójta Gminy... w oparciu o art. 15 ust.2 ustawy PZP."


naszym zdaniem skorzystanie z art. 93 ust.1 pkt 7 powinno mieć miejsce tylko wtedy gdy:
Niemożność zawarcia ważnej umowy w sprawie zamówienia publicznego, niezależnie od tego czy jest ona obiektywna, czy wynika z subiektywnej oceny, musi pozostawać w związku z czynnościami prowadzonego postępowania. Dodatkowo jeśli błędy w procedurze nie miały wpływu na wynik postępowania, to nie skutkują niemożnością zawarcia ważnej umowy z wykonawcą i nie prowadzą do unieważnienia postępowania (wyrok KIO z 19 maja 2008 r., sygn. akt KIO/UZP/341/08).

W moim przekonaniu nie ma tutaj znaczenia pomyłka Zamawiającego związana z wpisaniem w SIWZ zamawiającego jako szkoły, a w ogłoszeniu - gminę - ponieważ szkoła jest jednostką organizacyjną gminy.

nie można powoływać się na kwestię iż jest to wada uniemożliwiająca zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.


chciałbym się jednak poradzić czy moje rozumowanie jest słuszne?

pozdrawiam
Mariusz

efigy007
Posty: 767
Rejestracja: 11 maja 2011, 10:47

Post autor: efigy007 » 24 sty 2013, 8:33

mark pisze:patrzę więc w dokumentację przetargową w ogłoszeniu przetargu - zamawiającym jest gmina, natomiast w SIWZ zamawiającym jest szkoła - mała nieścisłość, moim zdaniem nie ma wpływu na postępowanie,
też jestem tego zdania...

w drugiej kwestii:
- był dokonany wybór ofert naj...
- wybrany wykonacwa wezwany do podpisania umowy,
- ten jej nie podpisał,
- Zamawiający może (nie musi) stosować art. 94.3
- jeśli nie skorzysta w powyższego:
a) to koniec postępowania bez udzielenia zamówienia lub
b) unieważnienie postępowania

tak czy inaczej postępowanie zakończone i jeśli wykonawca chciał korzystać ze środków ochrony prawnej to powinieni się odnosić do wyboru oferty naj..

ODPOWIEDZ