problem z badaniem ofert

Forum zamawiających. Udzielanie zamówień publicznych i problemy z tym związane - porady prawne.
tomusbig
Posty: 1
Rejestracja: 13 lut 2009, 8:28

Post autor: tomusbig » 13 lut 2009, 8:46

Witam,
Proszę o radę, a mianowicie: podczas badania ofert u jednego z wykonawców stwierdzono brak wymaganych dokumentów, został wezwany do uzupełnienia. W wyznaczonym czasie nie uzupełnił - podlega wykluczeniu. Po tygodniu stwierdzono brak jednego z dokumentów u drugiego z wykonawców (wpłynęły dwie oferty), zgodnie z ustawą powinniśmy go wezwać o uzupełnienie. Pytanie tylko czy w związku z zaistniałą sytuacją nie łamiemy zasad ustawy poprzez nierówne traktowanie wykonawców, tzn. nie wysłanie wezwań w tym samym czasie. Co należałoby teraz zrobić? Wysłać określając taki sam termin na uzupełnienie, czy też przeprowadzić ponowne badanie ofert i ponownie wysłać do obu wykonawców wezwania o uzupełnienie, czy też jest jakieś inne wyjście z tej sytuacji. Z góry dziękuję za pomoc.

PiotrW
Posty: 2197
Rejestracja: 21 sie 2006, 12:58

Post autor: PiotrW » 13 lut 2009, 9:20

Dobrze, że zorientowaliście się jednak, że druga oferta też ma wady. Oczywiście trzeba wezwać do uzupełnień. Nie jest powiedziane, że jednocześnie trzeba wzywać do uzupełniania dokumentów. Nie jest nawet powiedziane, ze musi być wyznaczony ten sam termin na uzupełnienie. Przecież może się zdarzyć, że inny wykonawca miał do uzupełnienia jeden prosty dokument i dwa dni były wystarczające, a drugi wykonawca musi uzupełnić wiele obszernych dokumentów i zasadnym będzie danie mu więcej czasu. Jeżeli już wybraliście najkorzystniejszą ofertę to jest większy problem, bo wtedy trzeba unieważnić czynność wyboru i wrócić do badania i oceny ofert. Jeśli jednak nie zrobienie tego miałoby wpłynąć na wynik postępowania, a co za tym idzie grozić nieważnością umowy to trzeba tak postąpić.

ODPOWIEDZ