Postępowanie - wywóz stałych odpadów komunalnych

Wszystkie zagadnienia związane ze stworzeniem poprawnej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia - omówienie SIWZ
chris061
Posty: 56
Rejestracja: 19 sty 2011, 0:24

Post autor: chris061 » 15 lip 2013, 7:40

Witam serdecznie, przygotowuję SIWZ na w/w przetarg. Mam lekki dylemat odnośnie dokumentów jakie można żądać od Wykonawców. Jako spełnienie warunków posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania trzeba przedłożyć:
1. Aktualne zezwolenie (Prezydenta Miasta, Burmistrza, Wójta) na prowadzenie działalności w zakresie odbioru i transportu odpadów komunalnych.
2. Aktualną umowę z właścicielem składowiska odpadów na przekazywanie zebranych zanieczyszczeń lub dokument potwierdzający prawo własności wysypiska.

Czy można żądać te dokumenty ? Proszę o odpowiedź w tym temacie.



Pozdrawiam

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 15 lip 2013, 8:50

Najlepiej te zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dn. 11.01.2013 r.
w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.


wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych
od właścicieli nieruchomości z ............................................., zgodnie
z wymogami Ustawy z dn. 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i
porządku w gminie (Dz. U. z 2012 r., poz. 391 z późn zm.),
aktualne zezwolenie na transport odpadów komunalnych oraz odpadów
komunalnych niebezpiecznych wydane przez właściwego starostę, o którym mowa
w art. 28 ust.1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r., o odpadach (Dz. U. z 2010r., Nr
185. poz. 1243 z późn.zm.), lub posiadają wpis do rejestru o którym mowa w art. 49
ust1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r., o odpadach (Dz. U. z 2013r., poz. 21),
posiadają wpis do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i
elektroniczny, o którym mowa w art. 49 ust.1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r., o
odpadach (Dz. U. z 2013r., poz.21), prowadzonego przez marszałka województwa
lub przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska, do czasu utworzenia rejestru
przez marszałka województwa, zgodnie z art. 235 ust.2 ww. ustawy.


co najmniej 2 samochodami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów
komunalnych,
co najmniej 2 samochodami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych
odpadów komunalnych,
co najmniej 1 pojazdem do odbierania odpadów komunalnych bez funkcji
kompaktującej.
- pojazdami trwale i czytelnie oznakowanymi w widocznym miejscu nazwą firmy
oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady
komunalne od właścicieli nieruchomości,
- pojazdami wyposażonymi w system monitoringu bazującego na systemie
pozycjonowania satelitarnego, umożliwiającego trwałe zapisywanie,
przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postoju
oraz czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów.
- pojazdy wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po
opróżnieniu pojemników,
- konstrukcja pojazdów zabezpieczona przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych
odpadów oraz minimalizowanie oddziaływania czynników atmosferycznych na odpady,
- pojazdy zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów,
podczas ich magazynowania przeładunku a także transportu.
posiada bazę magazynowo – transportową:
- usytuowaną w gminie, z której terenu odbiera te odpady lub w odległości nie
większej niż 60 km od granicy tej gminy,
- usytuowaną na terenie, do którego posiada tytuł prawny,
- zabezpieczoną w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym,
- wyposażaną w miejsce przeznaczone do parkowania pojazdów, zabezpieczone
przed emisją zanieczyszczeń do gruntu,
- wyposażaną w miejsce do magazynowania selektywnie zebranych odpadów z
grupy odpadów komunalnych, zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do
gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych,
- wyposażaną w legalizowaną samochodową wagę najazdową, w przypadku gdy na
terenie bazy następuje magazynowanie odpadów,
- wyposażoną w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód
opadowych i ścieków przemysłowych pochodzących z terenu bazy zgodnie z przepisami
ustawy z dnia 18 lipca 2001r., - Prawo wodne.
- wyposażoną w pomieszczenia socjalne dla pracowników odpowiadające liczbie
zatrudnionych osób,
- miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów,
- miejsce do magazynowania selektywnie zbieranych odpadów z grupy odpadów
komunalnych,
- legalizowaną samochodową wagę najazdową - w przypadku gdy na terenie bazy następuje
magazynowanie odpadów
- punkt bieżącej konserwacji i napraw pojazdów,
- miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów – o ile czynności te nie są wykonywane przez
uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy magazynowo-transportowej.
Część transportowa oraz część magazynowa bazy mogą znajdować się na oddzielnych terenach, przy jednoczesnym spełnieniu w/w warunków.

chris061
Posty: 56
Rejestracja: 19 sty 2011, 0:24

Post autor: chris061 » 15 lip 2013, 9:56

Dziękuje P. Januszu, właśnie dodatkowo zastanawiałem się nad zezwoleniem na transport odpadów komunalnych. Wszystko się wyjaśniło.



Pozdrawiam

ODPOWIEDZ