jak sumować wartość udzielonych zamówień

Forum zamawiających. Udzielanie zamówień publicznych i problemy z tym związane - porady prawne.
Wekwertynk
Posty: 27
Rejestracja: 18 cze 2010, 13:23

Post autor: Wekwertynk » 01 wrz 2010, 13:23

Jak należy sumować poniesione i zaplanowane już wydatki w bieżącym roku budżetowym planując nowy wydatek na kwotę 35.000zł brutto? Dokładnie chodzi o udzielenia zamówienia na opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. W bieżącym roku budżetowym udzielono w drodze przetargów nieograniczonych zamówień na kwotę 46.123,00 zł brutto, ponadto udzielono zamówienia poza ustawa, na podstawie art. 4 pkt. 8, na kwotę 5.500,00zł.
Czy teraz mogę udzielić na kwotę 35.000,00 zł brutto zamówienia z pominięciem ustawy, korzystając z art. 4 pkt. 8? Dodam, że wydatkowanie tej kwoty nastąpi dopiero w 2011r., ale w tym roku będzie podpisana umowa ( czyli zobowiązanie finansowe burmistrza i w tym roku zaplanowany zostanie ten wydatek ). Na dzień dzisiejszy w tegorocznym budżecie jest tak kwota, którą moglibyśmy wkorzystac na to zamówienie, jednak będzie wywołana uchwał o srodkach niewygasających lub jakas inna uchwała przenosząca tę kwote na przyszły rok.Czy należy wszystkie te wydatki zsumować i jednak zastosować ustawę, ponieważ próg 14.000 euro netto zostanie przekroczony. Czy może sumować powinnam tylko te wydatki, które wydano nie stosując ustawy na podstawie art. 4 pkt.8 i wtedy próg 14.000 euro nie zostałby przekorczony.

ODPOWIEDZ