czy słusznie uniewazniono postepowanie

Forum zamawiających. Udzielanie zamówień publicznych i problemy z tym związane - porady prawne.
beataf1
Posty: 52
Rejestracja: 25 cze 2009, 14:02

Post autor: beataf1 » 05 sie 2010, 10:33

Witam ponownie i prosze o poradę
Przetarg nieograniczony - złożono dwie oferty - Zamawiajacy nie zauważył błędu w ofercie tańszej:
- złożono tylko jeden w dodatku nie aktualny odpis z ew. działalności gosp. - a ta prowadzona jest w formie spółki cywilnej - Zamawiający tego nie zauważył, nie wezwał do uzupełnienia dokumentu i wybrał ofertę tańszą- w trakcie przygotowywania umowy zorientował się, że poipełnił błąd. W związku z potrzebą pilnego udzielenia zamówienia unieważnił przetarg na podst. art.93 ust. 7. I ogłosił nowy.
Druga oferta przewyższała kwotę jaką zamawiajacy zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zadania.

Czy słusznie postępowanie zostało unieważnione?

PiotrW
Posty: 2197
Rejestracja: 21 sie 2006, 12:58

Post autor: PiotrW » 05 sie 2010, 11:49

Postępowanie unieważnione niesłusznie. Po pierwsze nie wolno żądać odpisu z ewidencji działalności gospodarczej (chyba, że to przetarg wszczęty przed 31 grudnia 2009 r.), od osób fizycznych żądać można tylko oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp. Po drugie nawet w sytuacji wykrycia braku uzupełnienia jakiegoś dokumentu nie ma podstaw do unieważnienia. Trzeba tylko unieważnić czynność wyboru najkorzystniejszej oferty, wezwać do uzupełnień i ponownie wybrać jeśli poprawnie uzupełni. W tym przypadku trzeba by wezwać do uzupełnienia oświadczenia, moim zdaniem ta sytuacja nie spełnia przesłanek nakazujących unieważnienie postępowania.

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 05 sie 2010, 12:11

Zgadzam się z Piotrem, unieważnienie w tej sytuacji nie mogło mieć miejsca, unieważniamy wybór oferty najkorzystniejszej i naprawiamy swój błąd.

beataf1
Posty: 52
Rejestracja: 25 cze 2009, 14:02

Post autor: beataf1 » 06 sie 2010, 8:08

Tak właśnie mysłam. Ale zastanawia mnie zapis "nie wolno żądać odpisu z ewidencji działalności gospodarczej (chyba, że to przetarg wszczęty przed 31 grudnia 2009 r.), od osób fizycznych żądać można tylko oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp." - nie rozumiem jak to się ma do rozporządzenia ws. rodzajów dokumentów? Dlaczego nie wolno żądać odpisu?

Pozdrawiam Beata

PiotrW
Posty: 2197
Rejestracja: 21 sie 2006, 12:58

Post autor: PiotrW » 06 sie 2010, 9:47

Właśnie tak się ma do Rozporządzenia w sprawie dokumentów, że Rozporządzenie to nie przewiduje możliwości żądania aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej. Nowe Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane, obowiązuje od 31 grudnia 2009 r. (Dz.U. z 2009 r. Nr 226, poz. 1817).

edith
Posty: 114
Rejestracja: 01 wrz 2010, 19:52

Post autor: edith » 20 wrz 2010, 22:23

"W tym przypadku trzeba by wezwać do uzupełnienia oświadczenia" - w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2. A jeżeli zostanie uzupełnione to oświadczenie z datą po terminie składania ofert, to czy potwierdza brak podstaw do wykluczenia z art. 24 ust. 1 pkt 2?

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 21 wrz 2010, 8:08

Uzupełnione dokumenty muszą potwierdzać spełnienie warunku najpóźniej na dzień składania oferty. Przy czym istotna jest nie tyle data wystawienia takiego dokumentu, ale fakt, czy z jego treści wynika spełnienie warunku właśnie na dzień składania oferty.

ODPOWIEDZ