Zmiany w trakcie realizacji zamówienia

Tutaj można umieszczać wszelkie tematy związane z przetargami i zamówieniami publicznymi - inne spojrzenie na przetargi.
IwoJ
Posty: 8
Rejestracja: 28 sie 2009, 10:26

Post autor: IwoJ » 16 gru 2009, 12:34

Witam, mam problem z:
1) podczas realizacji remontu pomieszczeń (przetarg nieograniczony) okazało się, że należałoby zmienić wykonanie ścianki działowej tzn. w projekcie jest cała z cegły a lepiej by było w części zrobić przeszklenie, bo będzie za mało światła oraz zmienić drzwi wewnętrzne z 90 na 100?
2) podczas remontu okazało się, że wystąpi problem z montowaniem Geberitów, gdyż ścianka w którą mają być wmontowane jest innej konstrukcji niż wynikało z wcześniejszych materiałów?

wprowadzenie tych zmian spowoduje zmianę projektu, ceny.

Jak to ugryźć?

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 16 gru 2009, 13:27

albo roboty dodatkowe, albo kosztorysem powykonawczym jeżeli wynagrodzenie jest kosztorysowe w zależności od charakteru zmian.

kuba86
Posty: 88
Rejestracja: 26 lis 2009, 8:29

Post autor: kuba86 » 16 gru 2009, 15:12

w remontach zawsze są roboty dodatkowe - niestety, tego nie zmienimy.
Ja proponuję zrobić protokół konieczności z inspektorem nadzoru i zlecić z art. 67 tej samej firmie.
Oczywiście muszą przygotować kosztorys ofertowy na tę część i "zminusować" pozycje, które zostaną umniejszone względem pierwszego kosztorysu.
Ostatnio zmieniony 16 gru 2009, 15:13 przez kuba86, łącznie zmieniany 1 raz.

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 16 gru 2009, 18:41

No więc to co pisałem r.dodatkowe, ale sprawę dokładnie zna IwoJ, więc decyzja należy do pytającego.

maja
Posty: 140
Rejestracja: 07 maja 2009, 8:04

Post autor: maja » 17 gru 2009, 21:22

A jak wygląda rozliczenie kosztorysem powykonawczym? Potrzebne sa wtedy jakieś protokoły?

ODPOWIEDZ