potwierdzenie warunku posiadania uprawnień - pilne

Tutaj można umieszczać wszelkie tematy związane z przetargami i zamówieniami publicznymi - inne spojrzenie na przetargi.
maja
Posty: 140
Rejestracja: 07 maja 2009, 8:04

Post autor: maja » 04 cze 2009, 8:56

Witam.
Mam bardzo małe doświadczenie w zamówieniach publ. więc to pytanie może być głupie.
Po co własciwie żadać zaświadczenia o wpisie do rejestru działalności gospodarczej? Co mam wyczytać w takim zaświadczeniu by stwierdzić że Wykonawca spełnia warunek posiadania uprawnień?
Podam konkretny przykład.
Przedmiotem zamówienia było wykonanie parku zabaw dla dzieci (montaz i dostawa zabawek, nawierzchnia poliuretanowa, wykonanie polbruku, wykonanie nasadzeń roslinności, fontanny, oświetlenia alejek) a wykonawca w zaświadczeniu ma "sprzedaż detaliczna kwiatów, roślin, nasion, nawozów; Działalnośc usługowa zw. z zagospodarowaniem terenów zieleni". W ofercie wpisał podwykonawców do wykonania robót ziemnych i elektrycznych, ale nie dostarczył na to żadnych papierów. SIWZ, co prawda nie mówiła że ma dostaczyć jakies dokumenty od podwykonawców tylko wskazać jakie rodzaje robót będą zlecone.
Czy warunek posiadania uprawnień został spełniony?
Bardzo proszę o pomoc

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 04 cze 2009, 9:26

A jak konkretnie wyglądał zapis w SIWZ? Zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej potwierdza że wykonawca posiada firmę (prowadzi działalność gospodarczą) w której widnieje w jakim zakresie jest ona prowadzona (PKD), jednak że jeżeli nie ma tam ujętego konkretnego wpisu do do przedmiotowego zamówienia nie można od razu wykluczyć takiego Wykonawcę z postępowania.
Nie można utożsamiać wpisu de ewidencji z posiadaniem uprawnień w rozumieniu art.22 ust 1 pkt 1 ustawy, jeżeli przedstawił w ofercie że podobne prace wykonał i ma w tym zakresie doświadczenie oraz że dysponuje odpowiednią kadrą w tym kierunku.

maja
Posty: 140
Rejestracja: 07 maja 2009, 8:04

Post autor: maja » 04 cze 2009, 10:01

Zapis w SIWZ to:
"Wykonawca składa następujące dokumenty, oświadczenia i informacje:
3. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert"

natomiast na temat podwykonawców:
"Zamawiający nie określa, które części zamówienia można powierzyć podwykonawcom".
a w ofercie:
"Następujące części zamówienia Wykonawca zamierza zlecić podwykonawcom"

No i to wszystko.
Czyli nie powinnam odrzucac tego wykonawcy.
Dziekuję za szybka pomoc

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 04 cze 2009, 10:33

Wykonawca zapisał jakie roboty zleci podwykonawcy, a czy wyraziliście na to zgodę w SIWZ?
Jeżeli przedstawił wszystkie inne wymagane dokumenty to nie wykluczać.
Ostatnio zmieniony 04 cze 2009, 10:52 przez Janusz, łącznie zmieniany 1 raz.

Apollo
Posty: 51
Rejestracja: 20 mar 2008, 15:04

Post autor: Apollo » 26 cze 2009, 13:58

Aktualnego zaświadczenia o wpisie do EDG (podobnie jak KRS-u) nie żądamy w celu weryfikacji czy wykonawca posiada wymagane uprawnienia.
O tym wspomina § 1.1.1 rozporządzenia w sprawie rodzajów dokumentów...!

ODPOWIEDZ