Dzielenie zamówienia

Forum zamawiających. Udzielanie zamówień publicznych i problemy z tym związane - porady prawne.
Urzędnik1
Posty: 112
Rejestracja: 16 wrz 2008, 12:40

Post autor: Urzędnik1 » 05 cze 2009, 14:35

Udzieliłem dwóch zamówień publicznych na opracowanie dokumentacji technicznej remontu stosując art 4. pkt 8 Ustawy
- pomieszczeń biurowych Urzędu na kwotę 60 tysięcy złotych brutto
- pomieszczeń świetlicy wiejskiej na kwotę 35 tysięcy złotych brutto
Czy jest to dzielenie zamówienia ?

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 05 cze 2009, 14:43

Dokumentacja dotyczyła odrębnych budynków więc sądzę że nie.

trzykropki
Posty: 2
Rejestracja: 08 cze 2009, 10:37

Post autor: trzykropki » 08 cze 2009, 11:16

Uważam, że błędnie został zastowany art. 4 pkt 8, ponieważ:

Art. 32 pkt 2 mówi:
Zamawiający nie może w celu uniknięcia stosowania przepisów ustawy dzielić zamówienia na części lub zaniżać jego wartości.

Oczywiście można zastosować dwa oddzielne postępowania ale w obu przypadkach należałoby stosować przepisy Ustawy ponieważ zsumowana wartość obu postępowań przekracza 14000 Euro.

Nie można dzielić zamówień tego samego rodzaju w celu uniknięcia przepisów ustawy.

Zamówienia tego samego rodzaju to są m in. takie które są możliwe do zrealizowania przez jednego Wykonawcę (oczywiście w granicach rozsądku - czyli np wyłączają wielkie sieci handlowe takie jak Tesco :) )

Na 100% jeden Wykonawca mógłby dokonać opracowania dokumentacji technicznej w obu przypadkach.

Wg. mnie jest to dzielenie zamówienia w celu ominięcia przepisów Ustawy.

Ale najlepiej aby wypowiedział się ktoś bardziej doświadczony.

Pozdrawiam

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 08 cze 2009, 12:21

Po części się zgadzam w związku z art.32.2, lecz należy zwrócić uwag na art.34,.
Obecnie ustawa Pzp nie wskazuje czym powinno się kierować, obliczając wartość szacunkową zamówień TEGO SAMEGO RODZAJU.
Jeśli chodzi o szacowanie wartości zamówień TEGO SAMEGO RODZAJU USTAWA powołuje się na 2 sytuacje:
1 w przypadku szacowania wartości planowanych zamówień na potrzeby wstępnego ogłoszenia art 13 ustawy
2 w przypadku dostaw lub usług powtarzających się okresowo
Sądzę więc że nie było konieczności sumowania zamówienia.
Należy kierować się zdrowym rozsądkiem i wyczuciem, np. gdy w ciągu roku kalendarzowego udziela się kilku lub kilkunastu zamówień o zbliżonym przedmiocie zamówienia i o takim samym przeznaczeniu, które dodatkowo można uzyskać od tego samego wykonawcy.
Ostatnio zmieniony 08 cze 2009, 12:29 przez Janusz, łącznie zmieniany 1 raz.

sylvi445
Posty: 61
Rejestracja: 28 maja 2009, 19:42

Post autor: sylvi445 » 17 cze 2009, 17:41

Mam nastépujácy problem: oglosilam przetarg nieograniczony na dostawe sprzetu komputerowego, gdzie przedmiotem dostawy sa komputery stacjonarne, ale nie laptopy. Kierownik zamawiajacego stwierdzil, ze chcialby kupic teraz 3 notebooki, ktore nie sa przedmiotem toczacego sie postepowania. W siwz przewidzialam zamowienia uzupelniajace, czy w zwiazku z powyzszym moge w przyszlosci (po wylonieniu wykonawcy w ogloszonym przetargu) w ramach zamowien uzupelniajacych zakupic laptopy w wysokosci do 20% wart. zamowienia? Prosze o wskazowki.

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 18 cze 2009, 9:51

Możesz udzielić zamówienia uzupełniającego komputery stacjonarne i laptopy mają to samo przeznaczenie.

Marko
Posty: 276
Rejestracja: 10 paź 2006, 11:38

Post autor: Marko » 18 cze 2009, 11:11

sylvi445 pisze:W siwz przewidzialam zamowienia uzupelniajace,
A opisałaś ? Dodatkowo radze spojrzeć na przesłanki zamówień uzupełniających przy dostawach w zakresie właściwości wykonawcy
Ostatnio zmieniony 18 cze 2009, 11:13 przez Marko, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ