czego wymagać

Forum zamawiających. Udzielanie zamówień publicznych i problemy z tym związane - porady prawne.
kaska26
Posty: 156
Rejestracja: 07 sty 2009, 9:39

Post autor: kaska26 » 15 cze 2009, 9:31

Witam
mam wielką prośbę czy możecie podać jakich dokumentów żądacie przy przetargach na dostawy tonerów albo jakie stawiacie wymagania, żeby zapewnić sobie jakiś przyzwoity towar, najlepiej orginały. I żeby na ten zapis mało było protestów

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 15 cze 2009, 14:25

Możecie życzyć sobie oryginalnych tonerów ale i należało by dopuścić również ich równoważność tak stosuje się w mojej jednostce:
- zaoferowane tonery winny być tonerami oryginalnymi pochodzącymi od producenta sprzętu zgodnie z wykazanym typem urządzenia i symbolem.

Zamawiający dopuszcza złożenie ofert na materiały eksploatacyjne równoważne oryginalnym pod następującymi warunkami:
a) tonery zamienniki muszą być tonerami fabrycznie nowymi posiadającymi wszystkie parametry techniczne, funkcjonalne i użytkowe i jakościowe co najmniej takie jak tonery oryginalne potwierdzone certyfikatami ISO/IEC 19752, ISO/IEC 19798, wskazane przez Zamawiającego - wymagane przez producenta sprzętu.
Przez równoważność należy rozumieć funkcjonalność, jakość wydruku ( kopii), wydajność, szybkość schnięcia ( utrwalania, nie zamazywanie się druku odpowiadające wyrobom producenta.

b) Tonery równoważne muszą spełniać warunek bezkonfliktowej pracy z danym urządzeniem, w stopniu nie mniejszym niż wskazany z symbolu oryginał, a w szczególności dotyczy to wydajności danego tonera , która nie może być mniejsza niż w materiałach oryginalnych.
c) W przypadku zaoferowania przez Wykonawcę tonerów równoważnych, nie pochodzących od producenta sprzętu, Zamawiający wymaga złożenia w ofercie:
- aktualnego certyfikatu potwierdzającego spełnienie przez zaoferowane tonery norm..........................

kaska26
Posty: 156
Rejestracja: 07 sty 2009, 9:39

Post autor: kaska26 » 15 cze 2009, 14:40

Dzięki, a co myślisz o żądaniu próbek przy zamiennikach? Czy to ma sens? I co później zrobić z tymi próbkami są to przecież części oferty, przechowywać nieużywane, oddać wykonawcy?

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 15 cze 2009, 21:26

Wasza decyzja czy zażądacie próbek, macie to tego prawo, próbki należy zwrócić wykonawcom których oferty nie zostały wybrane na ich wniosek (art.97)

kaska26
Posty: 156
Rejestracja: 07 sty 2009, 9:39

Post autor: kaska26 » 16 cze 2009, 7:20

Wielkie dzięki

ODPOWIEDZ