Gwarancja na wykonane zamówienie publiczne

Forum zamawiających. Udzielanie zamówień publicznych i problemy z tym związane - porady prawne.
Urzędnik1
Posty: 112
Rejestracja: 16 wrz 2008, 12:40

Post autor: Urzędnik1 » 18 gru 2008, 14:51

Jednym z warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne jest udzielenie przez Wykonawcę 3 letniej gwarancji na wykonane roboty oraz zamontowane materiał i urzązdenia.Na materiały i urządzenia Wykonawca otrzymał 12 miesięczna gwarancję od producenta. Czy Zamawiający może żądać od Wykonawcy bezpłatnej naprawy urządzeń przez 3 lata tak jak jest zapisane w SIWZ ? Dla kogo jest gwarancja producenta ?

PiotrW
Posty: 2197
Rejestracja: 21 sie 2006, 12:58

Post autor: PiotrW » 18 gru 2008, 15:29

Chyba nie chodzi tu o warunki udziału w postępowaniu tylko o warunki stawiane przedmiotowi zamówienia. Wykonawca podpisał umowę, wykonał roboty, a więc musi wystawić gwarancję na czas na jaki się zobowiązał. To, że Wykonawca otrzymał 12 miesięczną gwarancję od producenta niczego nie zmienia, bo dla Zamawiającego stroną jest wykonawca, a nie producent. Miałem podobną sytuację i ćwiczyłem ten temat. Zamawiający, zgodnie z umową i siwz, ma prawo żądać napraw przedmiotu zamówienia przez 3 lata i na taki okres ma wykonawca wystawić gwarancję, bo na to zgodził się składając ofertę. Nie ma znaczenia jakie warunki gwarancji uzyskał od kogoś sam wykonawca.

ODPOWIEDZ