czy to jest omyłka rachunkowa

Tutaj można umieszczać wszelkie tematy związane z przetargami i zamówieniami publicznymi - inne spojrzenie na przetargi.
anka82
Posty: 13
Rejestracja: 20 lis 2008, 8:45

Post autor: anka82 » 15 gru 2008, 20:10

robiliśmy przetarg na dostawę paliw, w sposobie obliczania ceny kazaliśmy uwzględnić ceny jednostkowe producenta z dnia 10.12. ( cena ta wynosiła 2,61)
Złożono dwie oferty. W jednej oferent podał cenę ze stacji obowiązująca w tym dniu i ponadto nie złożył wszystkich wymaganych dokumentów - ofertę odrzucam na jakiej podstawie?
Druga oferta : cena jednostkowa 2,73
marza doliczona do ceny jednostkowej 0,12, czyli po odjęciu mamy 2,61. Czy to mozna uznac za omylkę rachunkową i dokonać poprawy ? Proszę o pomoc

PiotrW
Posty: 2197
Rejestracja: 21 sie 2006, 12:58

Post autor: PiotrW » 15 gru 2008, 20:47

Co do pierwszej oferty to zwróć uwagę na art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, który nakazuje zwrócić się o uzupełnienie dokumentów lub pełnomocnictw do wykonawcy. Co do drugiej oferty to sama napisałaś, że wykonawca uwzględnił cenę 2,61 tyle, że wraz z marżą. Zwróć się do niego o wyjaśnienia w tej sprawie na podstawie art. 87 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. Być może tu nie ma nic do poprawiania skoro to wynika z oferty, no chyba, że zakazane było doliczanie marży.

anka82
Posty: 13
Rejestracja: 20 lis 2008, 8:45

Post autor: anka82 » 16 gru 2008, 7:52

Ale czy jest sens zwracać się o uzupełnienie dokumentów skoro cena jest błędna i ich oferta i tak nie zostanie wybrana. Doliczanie marży nie było zakazane, mogli uwzględnić albo upust albo marżę.

PiotrW
Posty: 2197
Rejestracja: 21 sie 2006, 12:58

Post autor: PiotrW » 16 gru 2008, 9:35

Jeżeli pomimo uzupełnienia dokumentów byłoby konieczne odrzucenie oferty lub unieważnienie postępowania, wtedy nie trzeba żądać uzupełnienia dokumentów na podstawie art. 26 ust 2 Pzp.

anka82
Posty: 13
Rejestracja: 20 lis 2008, 8:45

Post autor: anka82 » 16 gru 2008, 9:44

Czyli mogę zrobić ogłoszenie o udzieleniu zamowienia, czy muszę czekać na zaakceptowanie poprawek i dopiero zrobić ogłoszenie, czy poprawek dokonuje sama, robię ogłoszenie i czekam 7 dni na wniesienie możliwego protestu, jeżeli go nie ma to wzywam do podpisania umowy?

PiotrW
Posty: 2197
Rejestracja: 21 sie 2006, 12:58

Post autor: PiotrW » 16 gru 2008, 10:02

Przecież nie możesz wybrać najkorzystniejszej oferty i ogłosić tego skoro nie wiesz czy wykonawcy uzupełnią dokumenty czy nie, czyli czy trzeba będzie ich oferty brać pod uwagę przy ocenie ofert czy też będą odrzuceni.

anka82
Posty: 13
Rejestracja: 20 lis 2008, 8:45

Post autor: anka82 » 16 gru 2008, 10:41

Ale ich oferta nie jest najkorzystniejsza, tylko ta druga z błędem która poza tym ma wszystkie dokumenty.

PiotrW
Posty: 2197
Rejestracja: 21 sie 2006, 12:58

Post autor: PiotrW » 16 gru 2008, 11:16

Powtarzam, nie można wybrać najkorzystniejszej oferty póki nie są zakończone czynności uzupełniania, poprawiania, bądź wyjaśniania ofert. Dopóki się to nie skończy nie wiesz kto będzie wybrany, kto wykluczony, kto odrzucony, a te czynności dokonuje się jednocześnie. Spójrz na art. 92 Pzp.

anka82
Posty: 13
Rejestracja: 20 lis 2008, 8:45

Post autor: anka82 » 16 gru 2008, 12:03

Rozumiem, czyli muszę wezwać do uzupełnienia oferty a póżniej ja odrzucić. Na wybór najkorzystniejszej oferty i zakończenie wszystkich czynności związanych z tym wyborem jak rozumiem mam 7 dni?

PiotrW
Posty: 2197
Rejestracja: 21 sie 2006, 12:58

Post autor: PiotrW » 16 gru 2008, 12:17

Nie, zupełnie nie rozumiem czemu uważasz żę na wybór najkorzystniejszej oferty masz 7 dni.

anka82
Posty: 13
Rejestracja: 20 lis 2008, 8:45

Post autor: anka82 » 16 gru 2008, 12:39

a ile mam, jestem laikiem w zamówieniach dlatego mam problemy z tym wszystkim :( Co mam teraz zrobić tak konkretnie?

PiotrW
Posty: 2197
Rejestracja: 21 sie 2006, 12:58

Post autor: PiotrW » 16 gru 2008, 12:52

Wyznacz jakiś rozsądny termin na uzupełnienie dokumentów, po jego upływie oceń to co przyjdzie, a następnie wybierz najkorzystniejszą ofertę. Pamiętaj jednak, żeby najlepiej zmieścić się ze wszystkim w terminie związania ofertą, tak aby wyznaczyć termin podpisania umowy jeszcze w czasie trwania tego terminu, bo po jego upływie wykonawca może odmówić podpisania umowy. Aha, jeśli żądałaś wadium to spójrz na artykuł 46 ust. 4a PZP czyli obowiązek zatrzymania wadium w razie gdy wykonawca nie uzupełni dokumentów i nie udowodni, że nie leżało z przyczyn leżących po jego stronie. Prawdę mówiąc to niedobrze, że sama musisz robić to postępowanie bez obecności i porady kogoś doświadczonego, bo w przetargu jest tyle formalności i terminów, że nie wyobrażam sobie powierzanie takich obowiązków komuś niedoświadczonemu. Tak być nie powinno. Najpierw pracodawca powinien wysłać na kilka szkoleń z tematyki zamówień i zapewnić możliwość porad kogoś kto się zna na tym. Jeśli tego nie uczynił jest ot nieodpowiedzialny pracodawca, który nie powinien zajmować stanowiska, które zajmuje.
PS. Jeśli chcesz to napisz mi na maila numer telefonu to zadzwonię i chyba łatwiej te sprawy omówimy głosowo niż na forum. Pozdrawiam.

anka82
Posty: 13
Rejestracja: 20 lis 2008, 8:45

Post autor: anka82 » 17 gru 2008, 10:30

Nie wymagaliśmy wadium, tak po głębszych zastanowieniach stwierdzam że mieliśmy złe SIWZ, mieliśmy tam taki zapis:

2.Wykonawca deklarujący dostawy od odpowiedniego producenta, dokona wyceny przedmiotu zamówienia w następujący sposób:
•do wyceny oferty należy przyjąć cenę jednostkową brutto za 1 l oleju napędowego i etyliny E-95 producenta, którego przedstawicielem handlowym jest wykonawca - z dnia 10.12.2008r,
•do ceny jednostkowej ( za 1 l ) należy dodać własną marżę, która będzie stała i niezmienna przez okres trwania umowy lub od ceny jednostkowej odjąć własny upust, który będzie stały i niezmienny przez okres trwania umowy,
•cenę oferty należy obliczyć według wzoru :

70000 x ( cena jednostkowa producenta za 1l z dnia 10.12.2008r + stała marża lub - upust) = ................. zł

a pózniej w formularzu:
1.Cena netto za 1 l oleju napędowego ( na dzień 10.12.2008r ) = ……....… zł
(słownie…………………………………….)
2.Stała i niezmienna marża Wykonawcy doliczana do ceny za 1 l ON = .............zł
LUB
3.Stały i niezmienny upust Wykonawcy odliczany od ceny za 1 l ON = ...............zł
4.Stawka podatku VAT ……….% wartość podatku VAT ………………….………..zł
5.Oferowana cena brutto ON za 1 l = ………………… zł
(słownie ………………………………………..)
6. Oferowana cena brutto za całe zamówienie tj. za 70.000 l oleju napędowego

Oferent podał cenę netto za 1 litr oleju, marże i wartosc za całe zamówieni, nie podał stawki Vat ani kwoty brutto za litr.

Chyba najlepiej unieważnić postępowanie i zrobić nowe już prawidłowe.

ODPOWIEDZ