Forum zamawiających. Udzielanie zamówień publicznych i problemy z tym związane - porady prawne.
-
Thallium
- Posty: 10
- Rejestracja: 07 lip 2008, 7:15
Post
autor: Thallium » 07 lip 2008, 7:30
Mam pytanie. W przetargu żądaliśmy dołączenia oświadczenia (art 22/24) i dokumentu potwierdzającego status prawny i siedzibę - i tutaj nie ma problemu. Jednak jeden wykonawca dołączył dodatkowo atesty i deklaracje zgodności. Dokumenty te podparafował. Dokumentów tych nie żądaliśmy. W SiWZ mamy wpisane że "Wszelkie kserokopie dołączone do Oferty winny być poświadczone „za zgodność z oryginałem” opatrzone czytelnym podpisem lub podpisem i pieczęcią imienną osoby upoważnionej do podpisywania oferty.
Proszę o radę. Co można teraz zrobić?
Thallium
-
PiotrW
- Posty: 2197
- Rejestracja: 21 sie 2006, 12:58
Post
autor: PiotrW » 07 lip 2008, 7:38
Nic. Te dokumenty nie mają wpływu na ocenę oferty i w ogóle nie musiałyby być, a jak już są to nie muzą być podpisane lub parafowane.
PiotrW
-
Thallium
- Posty: 10
- Rejestracja: 07 lip 2008, 7:15
Post
autor: Thallium » 07 lip 2008, 7:49
Nie przeszkadza temu zapis w SIWZ?
Thallium
-
PiotrW
- Posty: 2197
- Rejestracja: 21 sie 2006, 12:58
Post
autor: PiotrW » 07 lip 2008, 11:29
Uważam, że w tym przypadku zastosowanie się do SIWZ byłoby właśnie niezgodne z prawem, bo nie można odrzucać za coś co nie jest ważne przy ocenie oferty. Pisząc, że wszystko ma być zaparafowane zamawiający ma na myśli treść oferty istotną dla oceny.
PiotrW