Unieważnienie art.93 ust.1 pkt. 4

Forum zamawiających. Udzielanie zamówień publicznych i problemy z tym związane - porady prawne.
CryAngel
Posty: 16
Rejestracja: 02 paź 2007, 13:57

Post autor: CryAngel » 22 lut 2008, 12:53

W postepowaniu zostaly zlozone 3 oferty, wszystkie przekraczaja kwote jaka zamawiajacy moze przeznaczyc na sfinansowanie zamowienia. W najtanszej ofercie brakuje dokumentow, ktore mozna uzupelnic. Jak postapic w takiej sytuacji ?

1. Uniewaznic od razu z art.93 ust.1 pkt. 4, bo i tak kwoty ofert za wysokie, wiec postepowanie bedzie uniewaznione i nie uzupelniac dokumentow na mocy art.26 ust.3. Tylko jak wtedy wypelnic protokol ZP, nikogo nie wykluczac ani nie odrzucac ? A co z ZP-21 ? Ktora bedzie najorzystniejsza oferta ?

2. Uzupelnic dokumenty, wybrac najtansza oferte jako najkorzystniejsza i dopiero uniewaznic z art.93 ust.1 pkt. 4. Tu z protokolem nie bedzie problemu.

3. .... inne sensowne rozwiazanie ... ???

PiotrW
Posty: 2197
Rejestracja: 21 sie 2006, 12:58

Post autor: PiotrW » 22 lut 2008, 13:04

Jeżeli jesteście pewni, że nie znajdą się dodatkowe środki na sfinansowanie zamówienia to od razu unieważniać bez wzywania do uzupełnień, bo to nie ma sensu i tylko szkoda czasu. Takie stanowisko zajmuje Urząd Zamówień Publicznych. Nie wynika to wprost z ustawy, która nakazuje, ale taka jest praktyka.

CryAngel
Posty: 16
Rejestracja: 02 paź 2007, 13:57

Post autor: CryAngel » 22 lut 2008, 13:08

Srodkow finansowych nie ma wiecej. A to stanowisko UZP jest gdzies opisane w jakiejs opinii, artykule, orzeczeniu ZA czy KIO ?

CryAngel
Posty: 16
Rejestracja: 02 paź 2007, 13:57

Post autor: CryAngel » 22 lut 2008, 13:14

I jak w takim przypadku wypelnic protokol ZP ?
Kogos odrzucac czy wykluczac ? Jak wypelnic ZP-21 w takiej sytuacji

CryAngel
Posty: 16
Rejestracja: 02 paź 2007, 13:57

Post autor: CryAngel » 22 lut 2008, 13:33

Wiekszej kwoty zamawiajacy nie ma. Wiec uniewaznia postepowanie. Jak wypelnic w takim przypadku protokol ZP ? Nikogo nie wykluczac ani nie odrzucac ?
A co z ZP-21 ? I oferta najkorzystniejsza ? Czy w pismie o uniewaznieniu pisac ze wybrano najkorzystniejsza oferte wykonawcy ...

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 22 lut 2008, 13:46

Ja osobiście nikogo bym nie odrzucał poprostu uniewaznił bym całe postepowanie z powodu braku środków jakie zamawiajacy mógł przeznaczyć na realizację zamówienia , a jeżeli chodzi o druk np. ZP 21 to nie robił bym już zadnych innych ocen bo niby po co, postępowanie jest unieważnione i tyle.

Kati
Posty: 78
Rejestracja: 04 gru 2007, 22:41

Post autor: Kati » 25 lut 2008, 12:23

No właśnie. A czy na zamawiającym ciąży obowiązek powiadomienie wykonawców, którzy złożyli oferty w postępowaniu unieważnionym na podst. art. 93 ust 1 pkt 4 o wszczęciu nowego postępowania?
Kiedy wypełnić ZP-2PN? Po upływie terminu na wniesienie protestu?
Czy należy mieć opinię głownej księgowej o braku środków na zwiększenie kwoty na realizację zamówienia?

Kati
Posty: 78
Rejestracja: 04 gru 2007, 22:41

Post autor: Kati » 25 lut 2008, 12:28

Jest jeszcze kłopot tego tego rodzaju, że wykonawca nie załączył wymaganego zaświadczenia z KRK, a wypełniona została przesłanka art. 93 ust 1 pkt 4. Jak postąpić, bo rozumiem, że nie wzywamy do uzupełnienia, ale co napisać w ZP-2PN, że nadawała się do odrzucenia, czy nie?

PiotrW
Posty: 2197
Rejestracja: 21 sie 2006, 12:58

Post autor: PiotrW » 25 lut 2008, 15:07

Art. 93.1.5 mówi, że powiadamia się o wszczęciu kolejnego postępowania na wniosek wykonawcy który ubiegał się o zamówienie. Jeżeli formalnego wniosku nie ma, nie ma też potrzeby powiadamiania. Protokół powinno się wypełniać na bieżąco w trakcie postępowania. Uważam, że jeśli druk ZP2-PN jest już wypełniony, a wpłynie protest, należy dodać do protokołu odpowiednią stronę wypełnioną z aktualną datą. Nie mowy nigdzie w ustawie o opinii głównej księgowej, ale oczywiście nie zawadzi mieć taką opinię podpisaną przez nią. Nadaje to większego autorytetu decyzji o unieważnieniu postępowania z braku środków finansowych. Jeżeli widać, że wykonawca nie załączył jakiegoś dokumentu, a jednocześnie postępowania jest unieważniane ze względu na brak środków finansowych to nic nie wspora się o tej ofercie w protokole. Nie piszę się, ze zostaje odrzucona lub wykonawca wykluczony.

Kati
Posty: 78
Rejestracja: 04 gru 2007, 22:41

Post autor: Kati » 26 lut 2008, 10:55

Czy wypełniam w postep. unieważnionym druki ZP: 17,18,19,20?
Rozumiem, że ZP 12, 22, 23 mam obowiązek wypełnić, że nie wspomnę o 11.

PiotrW
Posty: 2197
Rejestracja: 21 sie 2006, 12:58

Post autor: PiotrW » 26 lut 2008, 11:25

ZP-17, ZP-18, ZP-19, ZP-20 nie wypełniamy w takim przypadku. Co ciekawe przy przetargach o wartości poniżej progów unijnych wydaje się, że nawet ZP-11, ZP-22 i ZP-23 nie trzeba wypełniać, bo paragraf 3 Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie protokołu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (Dz.U. z 2007 r. Nr 202, poz. 1463) mówi:
§ 3. W postępowaniu o udzielenie zamówienia, którego wartość jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy, zamawiający sporządza:
1) protokół zawierający informacje, o których mowa w § 2 pkt 1 i 2, pkt 6-17 oraz pkt 22, a także termin otwarcia i zakończenia licytacji elektronicznej;
2) druki dodatkowe ZP-14, ZP-21 i ZP-24, wymienione w załączniku nr 3 do rozporządzenia.

Ja jednak wypełniłby przynajmniej ZP-11 żeby ładnie to wyglądało i nie było żadnych wątpliwości

Kati
Posty: 78
Rejestracja: 04 gru 2007, 22:41

Post autor: Kati » 26 lut 2008, 12:12

Zgadza się Piotrze, tyle, że odpowiednio w par. 2 pkt 10 - można zastosować zp 17, pkt 11 - zp 18, pkt 12 -zp 19, pkt 13- zp 21, pkt. 17 - zp 22. I nie wiem czy wypełniać, czy nie?

PiotrW
Posty: 2197
Rejestracja: 21 sie 2006, 12:58

Post autor: PiotrW » 26 lut 2008, 12:17

Chyba nie całkiem rozumiem co masz na myśli. W paragrafie 2 pkt 10 rozporządzenia nie ma mowy o czymś takim.

Kati
Posty: 78
Rejestracja: 04 gru 2007, 22:41

Post autor: Kati » 26 lut 2008, 12:21

§ 2. Protokół, oprócz informacji, o których mowa w art. 96 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych, zwanej dalej "ustawą", zawiera:

10) informację o spełnianiu przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu;

11) informację o wykonawcach wykluczonych z postępowania;

12) informację o ofertach, które zostały odrzucone, w tym z powodu rażąco niskich cen;

13) streszczenie oceny i porównania złożonych ofert;

17) informacje o wniesionych protestach i odwołaniach, jeżeli przysługują, oraz ich rozstrzygnięciach;

Może źle interpretuję te zapisy? Prawda, że druki nie są określone, ale przecież o tym właśnie mówią.

PiotrW
Posty: 2197
Rejestracja: 21 sie 2006, 12:58

Post autor: PiotrW » 26 lut 2008, 12:37

Właśnie, to jest mowa o protokole, a nie o załącznikach do protokołu, a popularne ZP-ki od numeru 11 do końca, są załącznikami. Punkty z paragrafu drugiego przytoczone przez Ciebie są też elementami samego protokołu czyli druku ZP-2/PN,NBO,ZOC

ODPOWIEDZ