Unieważnienie art.93 ust.1 pkt. 4
W postepowaniu zostaly zlozone 3 oferty, wszystkie przekraczaja kwote jaka zamawiajacy moze przeznaczyc na sfinansowanie zamowienia. W najtanszej ofercie brakuje dokumentow, ktore mozna uzupelnic. Jak postapic w takiej sytuacji ?
1. Uniewaznic od razu z art.93 ust.1 pkt. 4, bo i tak kwoty ofert za wysokie, wiec postepowanie bedzie uniewaznione i nie uzupelniac dokumentow na mocy art.26 ust.3. Tylko jak wtedy wypelnic protokol ZP, nikogo nie wykluczac ani nie odrzucac ? A co z ZP-21 ? Ktora bedzie najorzystniejsza oferta ?
2. Uzupelnic dokumenty, wybrac najtansza oferte jako najkorzystniejsza i dopiero uniewaznic z art.93 ust.1 pkt. 4. Tu z protokolem nie bedzie problemu.
3. .... inne sensowne rozwiazanie ... ???
1. Uniewaznic od razu z art.93 ust.1 pkt. 4, bo i tak kwoty ofert za wysokie, wiec postepowanie bedzie uniewaznione i nie uzupelniac dokumentow na mocy art.26 ust.3. Tylko jak wtedy wypelnic protokol ZP, nikogo nie wykluczac ani nie odrzucac ? A co z ZP-21 ? Ktora bedzie najorzystniejsza oferta ?
2. Uzupelnic dokumenty, wybrac najtansza oferte jako najkorzystniejsza i dopiero uniewaznic z art.93 ust.1 pkt. 4. Tu z protokolem nie bedzie problemu.
3. .... inne sensowne rozwiazanie ... ???
Jeżeli jesteście pewni, że nie znajdą się dodatkowe środki na sfinansowanie zamówienia to od razu unieważniać bez wzywania do uzupełnień, bo to nie ma sensu i tylko szkoda czasu. Takie stanowisko zajmuje Urząd Zamówień Publicznych. Nie wynika to wprost z ustawy, która nakazuje, ale taka jest praktyka.
No właśnie. A czy na zamawiającym ciąży obowiązek powiadomienie wykonawców, którzy złożyli oferty w postępowaniu unieważnionym na podst. art. 93 ust 1 pkt 4 o wszczęciu nowego postępowania?
Kiedy wypełnić ZP-2PN? Po upływie terminu na wniesienie protestu?
Czy należy mieć opinię głownej księgowej o braku środków na zwiększenie kwoty na realizację zamówienia?
Kiedy wypełnić ZP-2PN? Po upływie terminu na wniesienie protestu?
Czy należy mieć opinię głownej księgowej o braku środków na zwiększenie kwoty na realizację zamówienia?
Art. 93.1.5 mówi, że powiadamia się o wszczęciu kolejnego postępowania na wniosek wykonawcy który ubiegał się o zamówienie. Jeżeli formalnego wniosku nie ma, nie ma też potrzeby powiadamiania. Protokół powinno się wypełniać na bieżąco w trakcie postępowania. Uważam, że jeśli druk ZP2-PN jest już wypełniony, a wpłynie protest, należy dodać do protokołu odpowiednią stronę wypełnioną z aktualną datą. Nie mowy nigdzie w ustawie o opinii głównej księgowej, ale oczywiście nie zawadzi mieć taką opinię podpisaną przez nią. Nadaje to większego autorytetu decyzji o unieważnieniu postępowania z braku środków finansowych. Jeżeli widać, że wykonawca nie załączył jakiegoś dokumentu, a jednocześnie postępowania jest unieważniane ze względu na brak środków finansowych to nic nie wspora się o tej ofercie w protokole. Nie piszę się, ze zostaje odrzucona lub wykonawca wykluczony.
ZP-17, ZP-18, ZP-19, ZP-20 nie wypełniamy w takim przypadku. Co ciekawe przy przetargach o wartości poniżej progów unijnych wydaje się, że nawet ZP-11, ZP-22 i ZP-23 nie trzeba wypełniać, bo paragraf 3 Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie protokołu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (Dz.U. z 2007 r. Nr 202, poz. 1463) mówi:
§ 3. W postępowaniu o udzielenie zamówienia, którego wartość jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy, zamawiający sporządza:
1) protokół zawierający informacje, o których mowa w § 2 pkt 1 i 2, pkt 6-17 oraz pkt 22, a także termin otwarcia i zakończenia licytacji elektronicznej;
2) druki dodatkowe ZP-14, ZP-21 i ZP-24, wymienione w załączniku nr 3 do rozporządzenia.
Ja jednak wypełniłby przynajmniej ZP-11 żeby ładnie to wyglądało i nie było żadnych wątpliwości
§ 3. W postępowaniu o udzielenie zamówienia, którego wartość jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy, zamawiający sporządza:
1) protokół zawierający informacje, o których mowa w § 2 pkt 1 i 2, pkt 6-17 oraz pkt 22, a także termin otwarcia i zakończenia licytacji elektronicznej;
2) druki dodatkowe ZP-14, ZP-21 i ZP-24, wymienione w załączniku nr 3 do rozporządzenia.
Ja jednak wypełniłby przynajmniej ZP-11 żeby ładnie to wyglądało i nie było żadnych wątpliwości
§ 2. Protokół, oprócz informacji, o których mowa w art. 96 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych, zwanej dalej "ustawą", zawiera:
10) informację o spełnianiu przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu;
11) informację o wykonawcach wykluczonych z postępowania;
12) informację o ofertach, które zostały odrzucone, w tym z powodu rażąco niskich cen;
13) streszczenie oceny i porównania złożonych ofert;
17) informacje o wniesionych protestach i odwołaniach, jeżeli przysługują, oraz ich rozstrzygnięciach;
Może źle interpretuję te zapisy? Prawda, że druki nie są określone, ale przecież o tym właśnie mówią.
10) informację o spełnianiu przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu;
11) informację o wykonawcach wykluczonych z postępowania;
12) informację o ofertach, które zostały odrzucone, w tym z powodu rażąco niskich cen;
13) streszczenie oceny i porównania złożonych ofert;
17) informacje o wniesionych protestach i odwołaniach, jeżeli przysługują, oraz ich rozstrzygnięciach;
Może źle interpretuję te zapisy? Prawda, że druki nie są określone, ale przecież o tym właśnie mówią.