opis przedmiotu zamówienia - tonery

Forum zamawiających. Udzielanie zamówień publicznych i problemy z tym związane - porady prawne.
AnnaA
Posty: 8
Rejestracja: 15 sty 2008, 11:23

Post autor: AnnaA » 20 lut 2008, 13:30

w opisie przedmiotu zamówienia wpisałam że tonery i tusze mają posiadać certyfikat CE (oznakowanie), informatyk stwierdził że te wyroby muszą posiadać takie oznaczenia. Czy zamawiający ma prawo tego żądać. Nie moge znaleźć podstaw prawnych aby tego żądać od wykonawcy?? Proszę o szybką odpowiedź!!!

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 20 lut 2008, 14:14

jeżeli przemiotem zamówienia są urządzenia które wymagają danego certyfikatu należy to uwzględnić w SIWZ w opisie przedmiotu zamówienia.

AnnaA
Posty: 8
Rejestracja: 15 sty 2008, 11:23

Post autor: AnnaA » 20 lut 2008, 14:21

przedmiotem zamówienia są tonery i tusze, czy do tego przedmiotu mogę żądać CE i gdzie mogę znaleźć do tego podstawę prawną

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 20 lut 2008, 14:32

Oznakowanie CE na urządzeniu informuje nabywcę - użytkownika, że dany wyrób spełnia wymagania zasadnicze zawarte w Dyrektywach Rady Europy i krajowych regulacjach prawnych (określonych np. dla sprzętu elektrycznego w zakresie bezpieczeństwa użytkowania w rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 12 marca 2003 roku oraz innych rozporządzeń m.in. związanych z kompatybilnością elektromagnetyczną).
Informacja ta gwarantuje użytkownikowi, że urządzenie z tym znakiem jest bezpieczne w eksploatacji, odporne na zaburzenia elektromagnetyczne i samo nie jest źródłem zaburzęń mogących spowodować zakłóceń w pracy innych urządzen.

szczegóły opisu zamowienia art 30 ustawy Pzp

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 20 lut 2008, 14:35

a tak poza tym to na dzień dzisiejszy to myślę że wszyskie tonery czy tusze posiadają "CE".

AnnaA
Posty: 8
Rejestracja: 15 sty 2008, 11:23

Post autor: AnnaA » 20 lut 2008, 14:45

szukałam w dyrektywach unijnych i w polskich rozporządzeniach i nie znalazłam produktu - TONERY i TUSZE, że muszą mieć oznaczenie CE.

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 20 lut 2008, 14:52

No więc skoro już się tak obawiasz użyć "CE" to nie wpisuj tego ale jestem przekonany że pomimo tego i tak docelowo otrzymancie produkty właście z tym znakiem.
A może zadzwonicie to firm komputerowych i zapytacie czy taki znak owe produkty posiadają?

AnnaA
Posty: 8
Rejestracja: 15 sty 2008, 11:23

Post autor: AnnaA » 20 lut 2008, 15:08

tak dociekam, ponieważ dostałam pytanie od wykonawcy, który stwierdził, że CE dotyczy wyłącznie urządzeń i nie ma zastosowania w przypadku materiałów eksploatacyjnych do drukarek czy faksów, więc rezygnuję z tego zapisu

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 20 lut 2008, 15:14

OK możesz zrezygnować.

ODPOWIEDZ