Uzupełnienie dokumentów ...

Forum zamawiających. Udzielanie zamówień publicznych i problemy z tym związane - porady prawne.
przetargowiec
Posty: 8
Rejestracja: 18 sty 2008, 9:19

Post autor: przetargowiec » 01 lut 2008, 9:37

Witam!!

Mamy taki oto problem: Wezwaliśmy Wykonawców do uzupełnienia dokumentów. Termin uzupełnienia upłynał 24 stycznia o godz. 11:00. Dokumenty jednego z Wykonawców dotarły do nas po w/w terminie, ale nadane zostały na poczcie 23 stycznia i taka też jest data na stemplu pocztowym. Co w takim wypadku zrobić, wykluczyć Wykonawcę z postępowania, czy też nie ??

Dziękuje za odpowiedź.
Pozdrawiam.

PiotrW
Posty: 2197
Rejestracja: 21 sie 2006, 12:58

Post autor: PiotrW » 01 lut 2008, 10:31

Zamawiający wyznacza wykonawcy termin na uzupełnienie dokumentów. Termin mija, a dokumentów nie ma, a więc wykonawca podlega wykluczeniu. Nie ma tu znaczenia, że ktoś wysłał pocztą wcześniej. Mógł wysłać faxem lub mailem albo dostarczyć osobiście. Mógł postarać się i skontaktować z zamawiającym i poinformować się w sprawie dostarczenia dokumentów. Jeśli wysyła pocztą nie ma pewności kiedy list przyjdzie. Zamawiający nie może czekać nie wiadomo jak długo na uzupełnienie. Wykonawca popisał się nieroztropnością i niedbałością o własny interes.

ODPOWIEDZ