aneksowanie umowy

Ustawa Prawo zamówień publicznych i jej interpretacja. Praktyczne problemy ze stosowaniem ustawy przy prowadzeniu postępowania o zamówienia publiczne
snietka79
Posty: 3
Rejestracja: 28 wrz 2007, 21:37

Post autor: snietka79 » 06 sty 2008, 21:35

Witam
Proszę o pomoc w następującej kwestii. 31.12.2007r. upłyną czas na jaki zawarta była umowa na dostawę materiałów biurowych. Zamawiający w ciągu roku (tyle trwała mowa) zamawiał wedłóg potrzeb, czym zrealizawał połowę wartości całego zamówienia. Termin trwania umowy upłynął, więc interesuje mnie jakie konsekwencje dla Zamawiającego wynikają z tego faktu. Czy jest zobowiązany zrealizować całość umowy, a jeśli tak to w jaki sposób? (aneksować termin umowy?- chyba nie można). Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam

PiotrW
Posty: 2197
Rejestracja: 21 sie 2006, 12:58

Post autor: PiotrW » 07 sty 2008, 7:58

To co można zrobić to przeczytać umowę i zobaczyć do czego ona zobowiązuje strony, jakie terminy wykonania zamówienia daje, czy mówi coś o nie wywiązaniu się umowy i jakie nakłada za to konsekwencje. Skoro zawarto umowę na określony czas i na określoną kwotę to dlaczego jej nie zrealizowano? Jak były określone terminy i warunki płatności? Generalnie skoro termin umowy minął to trzeba zawrzeć nowa umowę. Tyle, że teraz wypadałoby racjonalniej określić czas jej trwania wartość. Nie wiem czy z dotychczasowej umowy nie wynika, że musicie otrzymać określonej ilości materiałów i zapłacić za to dostawcy. Na jego miejscu dopominałbym się należnej mu kwoty.

ODPOWIEDZ