PILNE - KŁOPOT

Wszystkie zagadnienia związane ze stworzeniem poprawnej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia - omówienie SIWZ
dosia11
Posty: 14
Rejestracja: 26 lut 2014, 11:37

Post autor: dosia11 » 13 paź 2014, 20:16

Czy możemy zażądać od osoby zadającej pytania do SIWZ (kilka pytań dziennie) np. potwierdzenia prowadzonej działalności?
W naszym SIWZ jest zapis :
wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, odpowiedzialnych za świadczenie
usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia
niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz
informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami -załącznik nr X do SIWZ (na dole załącznika jest wpis * dokumenty do wglądu w chwili podpisania umowy( ksero załączone do umowy). Czy jest to poprawne?
Dziękuję za odpowiedź

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 13 paź 2014, 20:23

Czyli na dzień składania ofert poprzestajecie na oświadczeniu z art. 22?

dosia11
Posty: 14
Rejestracja: 26 lut 2014, 11:37

Post autor: dosia11 » 13 paź 2014, 20:47

Tak, ale załącznik nr 5 to jest wykaz osób spełniających określone wymagania przez nas (czyli wypisanie poziomu wykształcenia i doświadczenia). Proszę o podanie podstawy prawnej .

dosia11
Posty: 14
Rejestracja: 26 lut 2014, 11:37

Post autor: dosia11 » 20 paź 2014, 8:14

Proszę o pomoc!!!

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 20 paź 2014, 8:18

Czy możesz dokładnie określić problem i Twoje wątpliwości?

dosia11
Posty: 14
Rejestracja: 26 lut 2014, 11:37

Post autor: dosia11 » 20 paź 2014, 8:21

1. Czy możemy zażądać od osoby zadającej pytania do SIWZ (kilka pytań dziennie) np. potwierdzenia prowadzonej działalności?

2. W naszym SIWZ jest zapis :
wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, odpowiedzialnych za świadczenie
usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia
niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz
informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami -załącznik nr X do SIWZ (na dole załącznika jest wpis * dokumenty do wglądu w chwili podpisania umowy( ksero załączone do umowy). Czy jest to poprawne?
Dziękuję za odpowiedź

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 20 paź 2014, 8:23

1. Nie.
2. Tak do końca to nie wiem czy to dokumenty wymagane na etapie składania ofert czy też dopiero przed podpisaniem umowy od wybranego wykonawcy, zapis nie jest jednoznaczny.

dosia11
Posty: 14
Rejestracja: 26 lut 2014, 11:37

Post autor: dosia11 » 20 paź 2014, 8:34

Na etapie podpisania umowy

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 20 paź 2014, 9:27

Można.

dosia11
Posty: 14
Rejestracja: 26 lut 2014, 11:37

Post autor: dosia11 » 20 paź 2014, 9:41

zarzut od "upierdliwca" -

zamawiający przewidując żądanie dodatkowych dokumentów zamierza przeprowadzić dodatkową weryfikację zdolności wykonawcy już po wyborze oferty co jest niezgodne z zasadą równego traktowania wykonawców oraz uczciwej konkurencji (art.7 ust.1. pzp) gdyż wymóg ten jest adresowany do jednego wykonawcy. Stanowi to dodatkowe obostrzenie dostępu do zamówienia publicznego wykonawcy już po wyborze oferty. Żądanie zatem dodatkowych dokumentów po wyborze oferty stanowi naruszenie art.22 ust.11 pkt 1 i 2 pzp w związku z art.7 ust 1 i 3 ustawy .

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 20 paź 2014, 10:39

A jaki naruszacie czyn nieuczciwej konkurencji?,żądacie przecież oświadczenia z art.22 Pzp, w tym oświadczeniu jest wszystko, tym bardziej że rozporządzenie mówi że możecie żądać dok. na potwierdzenie spełniania warunku udziału w postępowaniu/ nie musicie!, dlatego też macie prawo żądać pewnych dok. przed podpisaniem umowy, poza tym każdy z wykonawców o tym wie, gdyż wszyscy są poinformowani o tym w SIWZ, a więc dostęp do informacji jest dla każdego w tym samym czasie.

dosia11
Posty: 14
Rejestracja: 26 lut 2014, 11:37

Post autor: dosia11 » 23 paź 2014, 17:10

Dostaliśmy ofertę na przetarg bez wymaganych załączników. Tuż przed otwarciem wpłynęła zmiana oferty w którym dostaliśmy wymagane załączniki. Jak traktować taką ofertę? Odrzucić czy przyjąć wraz ze zmianą.

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 23 paź 2014, 17:56

Przyjąć zmianę.

ODPOWIEDZ