Ważne pytanie dotyczące modyfikacji treści SIWZ

Wszystkie zagadnienia związane ze stworzeniem poprawnej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia - omówienie SIWZ
Tina
Posty: 11
Rejestracja: 29 sie 2007, 20:47

Post autor: Tina » 30 sie 2007, 6:08

Witam serdecznie i bardzo proszę o pomoc. Jestem nowicjuszką w zamówieniach publicznych, pracuję dopiero dwa miesiące i już mam ogromny problem. Zamieściłam ogłoszenie o przetargu nieograniczonyn o wartości poniżej 211 000 euro,a zaraz po tym okazało się, że wartość zamówionej aparatury znacznie przekracza wartość brutto jaką może dać zamawiający. Po prostu, niewypał, brak należytej staranności itp...Czy w związku z tym, mogę powołać się na art. 38 ust.4 i zmodyfikować treść siwz zmniejszając ilość asortymentu: z trzech aparatów na dwa, przy czym (dwa aparaty spełniają podobną funkcję) - i zrezygnować z tego , którego nie musi być? Pytanie: jeżeli tak, to jak umotywować zmianę, przyznać się do niedoszacowania??? Na przetargu i czasie bardzo nam zależy, otwarcie ofert jest za kilka dni. W ogóle problem wziął się stąd, że poinstruowano mnie na samym początku mojej pracy, że pracownikowi zamówień publicznych (komisji również) nie wolno zbierać wywiadu rynkowego od firm, bo istnieje zagrożenie robienia przetargu "pod firmę", a tym samym korupcją.
Kochani Forumowiczowie, pomóżcie proszę....Istnieje jakieś sensowne rozwiązanie tego problemu? Pozdrawiam serdecznie i życzę miłego dnia.

PiotrW
Posty: 2197
Rejestracja: 21 sie 2006, 12:58

Post autor: PiotrW » 30 sie 2007, 7:50