Zawiły problem z konsorcjum

Tutaj można umieszczać wszelkie tematy związane z przetargami i zamówieniami publicznymi - inne spojrzenie na przetargi.
moonflower
Posty: 28
Rejestracja: 09 cze 2013, 13:23

Post autor: moonflower » 09 cze 2013, 13:44

Witajcie- jestem nowicjuszem na forum, więc z góry przepraszam jeżeli ulokowałem wątek w niewłaściwym miejscu.
Mój problem jest następujący: Konsorcjum dwóch firm wygrało przetarg -tryb nieograniczony na usługi. Następnie członkowie tego konsorcjum założyli 8 spółek cywilnych, których wspólnikami są wyłącznie członkowie tego konsorcjum. Spółki te wspólnie z członkami konsorcjum wykonują umowę. Z tej racji spółki wystawiają rachunki (nie faktury) obciążające zamawiającego. Spółki te są zwolnione przedmiotowo na podstawie art. 113 ustawy o vat z podatku (taki był prawdopodobnie cel powstania tych spółek.
W związku z tym mam pytanie czy waszym zdaniem dopuszczalne jest tworzenie spółek cywilnych przez członków konsorcjum po zawarciu umowy w celu wspólnego wykonania zamówienia. I drugie pytanie jak rozliczyć Vat skoro zarówno w umowie jak i w ofercie określona była kwota brutto a rachunki wystawia podmiot zwolniony z Vat.

Z góry dziękuje za odpowiedzi.

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 09 cze 2013, 21:31

Czyli firma A oraz firma B po wygraniu postepowania założyły kolka spółek cywilnych?, czy zmieniły się nazwy firm, czy informowali was o zmianach?

moonflower
Posty: 28
Rejestracja: 09 cze 2013, 13:23

Post autor: moonflower » 10 cze 2013, 12:35

Janusz pisze:Czyli firma A oraz firma B po wygraniu postepowania założyły kolka spółek cywilnych?, czy zmieniły się nazwy firm, czy informowali was o zmianach?