Forum zamawiających. Udzielanie zamówień publicznych i problemy z tym związane - porady prawne.
-
KM
- Posty: 87
- Rejestracja: 06 sty 2009, 19:08
Post
autor: KM » 22 sty 2013, 8:48
Witam!
Mam trochę nietypową sytuację. PN, poinformowałem wykonawcę o omyłce rachunkowej, którą potraktowaliśmy jako oczywistą. Chodzi o szkolenia, w formularzu ofertowym jest tabela, a w niej liczba osób do przeszkolenia, koszt przeszkolenia 1 osoby i wartość ogółem. Wykonawca wpisał kwotę, która nie wynikała z obliczeń. Poprawiliśmy i wyszło kilka tysięcy więcej. Wykonawca został poinformowany i odpisał, że błędnie podał koszt przeszkolenia 1 uczestnika. Jak mamy to teraz traktować? Dodam, że jego sytuacja w kolejce po zmianach się nie poprawiła.
Z góry dziękuję za podpowiedzi.
KM
-
versus_zp
- Posty: 26
- Rejestracja: 26 lis 2012, 22:08
Post
autor: versus_zp » 22 sty 2013, 10:38
Siwz nie zawierala informacji w jaki sposob zamawiajacy poprawi omylki rachunkowe? Np ze w przypadku blednego mnozenia ceny jednoskowej razy ilosc to przy poprawianiu jako poprawna uznaje sie cene jednostkowa?
versus_zp
-
Janusz
- Posty: 6563
- Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32
Post
autor: Janusz » 22 sty 2013, 10:44
Tak, czy siak, jeżeli jest to omyłka kwalifikująca się do poprawienia to należy ją poprawić.
Janusz
-
KM
- Posty: 87
- Rejestracja: 06 sty 2009, 19:08
Post
autor: KM » 22 sty 2013, 11:33
Niestety w SIWZ nie opisaliśmy tej kwestii. Czyli w tym przypadku mam zignorować pismo wykonawcy i trzymać się swojego? Uwzględniliśmy konsekwencje rachunkowe i koniec.
Dziękuję.
KM
-
Janusz
- Posty: 6563
- Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32
Post
autor: Janusz » 22 sty 2013, 11:43
Dokładnie.
Janusz