wartość zamówienia - kredyt

Forum zamawiających. Udzielanie zamówień publicznych i problemy z tym związane - porady prawne.
Tyna
Posty: 23
Rejestracja: 30 wrz 2008, 18:30

Post autor: Tyna » 01 cze 2009, 13:45

W jaki sposób ustalić wartość zamówienia w przypadku wieloletniego kredytu inwestycyjnego. Czy prowizje, odsetki należy zsumować za 1 rok, czy za cały okres przewidywanego kredytowania?

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 01 cze 2009, 14:38

Moim zdaniem na okres przewidywanego kredytowania.

Braun
Posty: 168
Rejestracja: 17 cze 2009, 9:40

Post autor: Braun » 17 cze 2009, 9:52

zgadza się - za cały okres

prawniepl
Posty: 10
Rejestracja: 30 lip 2009, 8:15

Post autor: prawniepl » 31 lip 2009, 16:01

Zgodnie z art. 32 ust. 1 prawa zamówień publicznych "Podstawą ustalenia wartości zamówienia jest całkowite szacunkowe wynagrodzenie wykonawcy, bez podatku od towarów i usług, ustalone przez zamawiającego z należytą starannością.".
A więc należy ustalić całkowitą wartość obejmującą cały okres zamówienia

Bogdan.Kotecki
Posty: 97
Rejestracja: 07 maja 2010, 17:25

Post autor: Bogdan.Kotecki » 30 lis 2012, 15:31

Natomiast zgodnie z komentarzem do ustawy pod redakcją T. Czajkowskiego: "Ustawodawca nie definiuje pojecia „wartosc zamówienia”, ograniczajc sie do wskazania podstawy jej ustalenia. Podstawe tę stanowi całkowite szacunkowe wynagrodzenie wykonawcy brutto, bez podatku od towarów i usług (VAT)".
Powiedzcie, Czyli do "całkowitego szacunkowego wynagrodzenia wykonawcy" wlicza się wszystko (podatki, ZUS etc.) z jednym wyjątkiem: nie wlicza się podatku VAT?
Ostatnio zmieniony 30 lis 2012, 15:49 przez Bogdan.Kotecki, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ