poprawić czy odrzucić?

Forum zamawiających. Udzielanie zamówień publicznych i problemy z tym związane - porady prawne.
edytab
Posty: 334
Rejestracja: 09 cze 2008, 9:01

Post autor: edytab » 07 lis 2012, 19:42

jest oferta, która podlega odrzuceniu z powodu niezgodności z treścią siwz, w cenie tej oferty jest omyłka rachunkowa podlegająca poprawie.
1. Poprawiać i odrzucać?
2. Czy od razu odrzucić bez dokonania omyłki rachunkowej? (po co tracić czas?)

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 08 lis 2012, 10:50

Ustawa Prawo zamówień publicznych nie reguluje tej kwestii. Bez względu jednak na to, jakie działania podejmiesz, nie będą one stały w sprzeczności z przepisami prawa.
Z logicznego punktu widzenia nie ma uzasadnionych podstaw do dokonania poprawek oczywistych omyłek rachunkowych lub pisarskich w ofercie podlegającej „bezsprzecznie” odrzuceniu. Bez względu bowiem na dokonanie poprawek oczywistych omyłek (pisarskich, rachunkowych czy innych) oferta będzie podlegać odrzuceniu (np. wykonawca nie złożył formularza cenowego).
Pamiętaj, że ustawodawca nakłada na Ciebie obowiązek dokonania poprawy innych omyłek, polegających na niezgodności oferty ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, niepowodujących istotnych zmian w treści oferty. Jeżeli więc treść oferty nie odpowiada treści siwz, najpierw masz obowiązek zweryfikować, czy omyłka, jaką popełnił wykonawca, nie kwalifikuje się do poprawienia na podstawie art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp. Wykonawca ma prawo nie wyrazić zgody na taką czynność i dopiero wówczas jego oferta podlegać będzie odrzuceniu na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy.
Jeżeli jednak dokonasz poprawki oczywistych omyłek rachunkowych lub pisarskich w ofercie i tak podlegającej odrzuceniu, wówczas cena oferty ulegnie zmianie i we wszystkich informacjach przekazywanych w prowadzonym postępowaniu podasz cenę oferty po poprawieniu (po korekcie).

ODPOWIEDZ