Nie zawsze można odstąpić od kary

Co ostatnio ukazało się w gazetach, czasopismach lub książkach i związane jest z zamówieniami publicznymi
PiotrW
Posty: 2197
Rejestracja: 21 sie 2006, 12:58

Post autor: PiotrW » 25 maja 2007, 21:49

Nie zawsze można odstąpić od kary - Gazeta Prawna, 25 maja 2007

Brak naruszenia dyscypliny finansów oraz niska wartość kwestionowanego zamówienia publicznego nie pozwalają na odstąpienie od wymierzenia kary.

Ustawa o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych określa, w jakich przypadkach komisja orzekająca może odstąpić od wymierzenia kary. Przepisy wskazują, że komisja powinna wtedy wziąć pod uwagę rodzaj i okoliczności naruszenia dyscypliny finansów publicznych lub właściwości i warunki osobiste sprawcy. Jako okoliczności łagodzące można uwzględnić m.in. wyróżnianie się przed popełnieniem naruszenia dyscypliny wzorowym spełnianiem obowiązków zawodowych.

Główna Komisja Orzekająca rozpatrująca odwołanie wniesione przez rzecznika dyscypliny stwierdziła, że za wyróżnianie się, o którym mówi art. 36 ust. 2 ustawy o odpowiedzialności, nie można uznać braku naruszenia dyscypliny finansów publicznych przed popełnieniem zarzucanego czynu.

Za szczególny przypadek, o którym stanowi ustawa, nie można również uznać niskiej wartości zamówienia publicznego, którego obwiniony udzielił z naruszeniem przepisów. Biorąc pod uwagę te ustalenia oraz stan faktyczny sprawy, GKO uchyliła orzeczenie I instancji.

Zdaniem komisji obwiniony, jako zamawiający, naruszył dyscyplinę finansów publicznych i przepisy prawa zamówień publicznych. Wskazał w opisie przedmiotu zamówienia znaki towarowe, co jest zabronione, a także dopuścił do udziału w postępowaniu jedynie tych oferentów, którzy w branży budowlanej działali trzy lata, co również jest wbrew przepisom. Naruszenia te stanowiły podstawę do uznania go winnym.

Sygn. akt. DF/GKO-4900-1/1/RN-1/07/145

archie
Posty: 163
Rejestracja: 03 paź 2006, 18:36

Post autor: archie » 25 maja 2007, 22:10

PiotrW;1673 pisze: Zdaniem komisji obwiniony, jako zamawiający, naruszył dyscyplinę finansów publicznych i przepisy prawa zamówień publicznych. Wskazał w opisie przedmiotu zamówienia znaki towarowe, co jest zabronione, a także dopuścił do udziału w postępowaniu jedynie tych oferentów, którzy w branży budowlanej działali trzy lata, co również jest wbrew przepisom. Naruszenia te stanowiły podstawę do uznania go winnym.

Sygn. akt. DF/GKO-4900-1/1/RN-1/07/145
Aż strach pomyśleć czytając ten artykuł ilu zamawiających musiałoby być ukaranych. Tylko jednym się udaje a innych złapią. Warunki udziału w postępowaniach jednak i tak bedą ustalać z pełnią fantazji.

ODPOWIEDZ