Zmiana umowy

Tutaj można umieszczać wszelkie tematy związane z przetargami i zamówieniami publicznymi - inne spojrzenie na przetargi.
Mikunia
Posty: 43
Rejestracja: 13 cze 2010, 18:23

Post autor: Mikunia » 25 sty 2012, 19:25

Dziś z pkt. widzenia Wykonawcy...

Zamawiający po podpisaniu umowy poprosił wykonawcę aby ten zwrócił się do niego z pismem dot. zmiany umowy tj. zaoferowanie innego sprzętu niż w siwz a w zamian za to zrobi dodatkowa rzecz.

Zamówienie jest finansowane ze środków unijnych. Czy jeśli Zamawiający wyrazi zgodę to później może odmówić wypłaty wynagrodzenia gdy mu unia cofnie pieniążki??
Jeśli zamawiający sie zgodzi czy powinna być zmieniona w tym zakresie umowa czy wystarczy zgoda udzielona na piśmie przez Zamawiającego.

Mam swoje zdanie w tej sprawie ale najpierw chciałabym zapoznać się z Waszym by nic tu nie sugerować.

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 25 sty 2012, 21:09

Mikunia pisze:Zamawiający po podpisaniu umowy poprosił wykonawcę aby ten zwrócił się do niego z pismem dot. zmiany umowy tj. zaoferowanie innego sprzętu niż w siwz a w zamian za to zrobi dodatkowa rzecz.
Absolutnie, jak można zmieniać sprzęt inny niż w postepowaniu, jaka jest przyczyna i czym podyktowana!, to zmiana istotna, wręcz niedopuszczalna!

Mikunia
Posty: 43
Rejestracja: 13 cze 2010, 18:23

Post autor: Mikunia » 25 sty 2012, 21:53

Janusz te z tak myślę... Zamawiający sam się zapętlił w swoich zapedach... przetarg dotyczy internetu szerokopasmowego... zamawiający chce miec szybszy przesył kosztem serwera. Jak to bywa z serwerem- jeden parametr bedzie lepszy ale inny gorszy...

Ale z drugiej strony skoro zamawiacz sie zgodzi to wykonawca ma czysta sprawe. W koncu to zamawiacz prosi o ta zmiane, ale chce byc kryty ;-)

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 25 sty 2012, 22:11

Odpowiedzialność ponosi zamawiający, w tym wypadku.

ODPOWIEDZ