Pomocy Niech Ktoś To Wyjaśni !!!

Ustawa Prawo zamówień publicznych i jej interpretacja. Praktyczne problemy ze stosowaniem ustawy przy prowadzeniu postępowania o zamówienia publiczne
maverick
Posty: 3
Rejestracja: 10 maja 2007, 15:10

Post autor: maverick » 21 maja 2007, 10:06

PROSZE NIECH KTOS ROZWIĄZE TEN PROBLEM !!!!
osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą. Firma specjalizuje się w przeprowadzaniu szkoleń różnego typu.
Złożyłem ofertę na przeprowadzenie szkolenia organizowanego przez biuro pracy. Jestem firmą, która powstała niedawno, więc jako firma nie prowadziłem jeszcze szkoleń, ale jako osoba fizyczna prowadziłem szkolenia zlecane przez inne firmy. Jestem nauczycielem w szkole średniej oraz wykładowcą w szkole policealnej już od kilku lat prowadząc zajęcia z przedmiotów informatycznych<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p>[/FONT][/COLOR]

Biuro Pracy w swej ofercie żąda przeprowadzenia minimum 2 szkoleń z podobnego zakresu powołując się na Art 22 pkt 1-3 ( jako wykazanie wymaganej wiedzy i doświadczenia) Ustawy o zamówieniach publicznych ( OŚWIADCZENIE BRZMIAŁAO CYT.. „POSIADAM WYMAGANĄ WIĘDZĘ I DOŚWIADCZENIE TJ. PRZEPROWADZIŁEM 2 SZKOLENIA …”)



W przetargu w wymaganej przez Urząd Pracy tabeli wpisałem liczbę szkoleń 0 i dołączyłem dodatkowe dokumenty potwierdzające, iż jako osoba fizyczna przeprowadziłem 2 kursy oraz dokumenty potwierdzające moją wiedze i doświadczenie nabyte w dziedzinie nauczania, opis szkoł, w których wykładam, dyplomy ukończenia 3 wyższych uczelni

Jednak Urząd Pracy wykluczył moją ofertę powołując sie na brak wiedzy ! i doświadczenia
Czy mają do tego prawo


Niestety Protest został odrzucony, a w odrzuceniu powołano się na wykładnię zawartą w komentarzu,,prawo zamówień publicznych z 2006 r

Cyt.: Art.22 Warunki ubiegania się o zamówienie(…) „Obowiązkiem zamawiającego jest doprecyzowanie określenia” niezbędna wiedza i doświadczenie” w kontekście danego zamówienia oraz wskazanie zasad oceny tego warunku. Doktrynie zaznacza się że zamawiający ma obowiązek wymagania od oferentów wykazania się doświadczeniem „ jako pewną umiejętność zdobytą i ugruntowaną w trakcie praktyki (nabyciem wprawy), a nie dokonanym (przeprowadzonym) eksperymentem, czy też próbą, jak byłoby to w przypadku ograniczania się do wymagania zaledwie jednokrotnego wykazania tożsamych prac lub czynności, (…) określając wymaganą wiedzę i doświadczenie ilością wykonanych robót, dostaw czy też usług, należy mieć na uwadze przedmiot zamówienia, warunki jego realizacji, ilość zrealizowanych rozwiązań w skali kraju, nowatorstwo technologiczne lub konstrukcyjne i wiele innych aspektów. Należy uznać np., że nie będzie żądaniem ograniczającym konkurencję postawienie przez zamawiającego wymogu wykazania przez wykonawcę realizacji przynajmniej trzech dostaw w zakresie porównywalnym ilościowo z danym zamówieniem.”
lecz w artykule tym jest także napisane cyt.: (...)ze nie będzie żadnym ograniczającym konkurencję postanowienie przez zamawiającego wymogu wykazania przez wykonawcę realizacji trzech dostaw (...)

Niestety jest ! Ponieważ moja oferta została wykluczona.
Bardzo proszę o odpowiedz czy Urząd Pracy ma prawo wykluczyć moją ofertę z braku wiedzy i doświadczenie, które posiadam).

Dodam również że pismo zakończona zdaniem cyt.: ...,,powyższa decyzja jest ostateczna i nie podlega odwołaniu..."". Dodam iż pismo otrzymałem w dniu 20.04.2007r. a przetarg który oprotestowałem rozpocznie się23.04.2007. czy tym sposobem nie zamknięto mi drogi do dalszego postępowania?

Zastanawiam się w jaki więc sposób,,młode.,, Firmy mogą nabyć doświadczenia tak rozumianego....?

BARDZO PROSZĘ ODPOWIEDZCIE NA TO !!!!!!!!!!!!

PiotrW
Posty: 2197
Rejestracja: 21 sie 2006, 12:58

Post autor: PiotrW » 21 maja 2007, 11:21

Zgodnie z Prawem zamówień publicznych wykonawcą jest - osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która ubiega się o udzielenie zamówienia publicznego, złożyła ofertę lub zawarła umowę w sprawie zamówienia publicznego (art. 2 pkt 11). Zgodnie zaś z Art. 22. ust 1. pkt 2) Pzp: „O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy: posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia”. Z Pańskiej wypowiedzi wynika, że startuje Pan w przetargu jako firma (np. spółka) i doświadczenie tego podmiotu będzie brane pod uwagę (a więc nie tylko Pańskie osobiste pod szyldem firmy, ale i innych osób tworzących spółkę lub z którymi spółka miała umowę na wykonanie w imieniu spółki zamówienia) Nie dziwię się, że zamawiający nie wziął pod uwagę doświadczenia Pana jako osoby fizycznej, bo to nie osoba fizyczna jest wykonawcą w tym postępowaniu. Co do możliwości uzyskania zamówienia to można je zdobyć startując w przetargach w konsorcjum z innymi firmami albo jako podwykonawca. Skoro został Pan wykluczony z postępowania to znaczy, że została Panu zamknięta droga do uzyskania tego zamówienia. Odwołanie nie przysługuje ze względu na wartość zamówienia (poniżej 60000 euro). Pozostaje jedynie droga sądowa, ale moim zdaniem nie ma Pan szans wyzywając zamawiającego w ten sposób.

Marko
Posty: 276
Rejestracja: 10 paź 2006, 11:38

Post autor: Marko » 21 maja 2007, 11:30

maverick;1635 pisze: Zastanawiam się w jaki więc sposób,,młode.,, Firmy mogą nabyć doświadczenia tak rozumianego....?
Nikt z zamawiających nie ma prawa oczekiwać doświadczenia zdobytego wyłącznie w drodze zamówień publicznych. Trzeba kombinować startując w konsorcjum (jak pisał Piotr) albo poprzez zlecenia realizowane dla podmiotów prywatnych. Poza tym nie wszyscy zamawiający stawiają warunki dotyczące doświadczenia. Głowa do góry - bedzie lepiej :)

maverick
Posty: 3
Rejestracja: 10 maja 2007, 15:10

Post autor: maverick » 22 maja 2007, 14:43

Jak rozumiec wiedzę i oświadczenie :-)))
opis Instytutu zamówień publicznych
Doświadczenie należy rozumieć jako umiejętność zdobytą i ugruntowaną w praktyce nabycie wprawy, biegłość. Innymi słowy, doświadczenie wykonawcy należy rozumieć jako potwierdzoną i ugruntowaną w praktyce umiejętność, wprawę, biegłość w zakresie wykonywania danego rodzaju zamówień. Zwraca uwagę, iż przepis art. 22 ust. 1 pkt 2 Pzp zawiera sformułowanie "niezbędna wiedza i doświadczenie". A zatem, nie uzasadnione będzie wymaganie doświadczenia większego niż to "niezbędne" do wykonania zamówienia.

Powiem tylko przeprowadzenie szkolenia wiąże się z podpisaniem umowy z biurem pracy i kropka. Reszta to wykładowcy (wysokiej klasy), tym bardziej ze wszyscy juz prowadzili szkolenia bezrobotnych tylko w innej firmie

Dodam jeszcze ze ten urząd pracy jako jedyny w Polsce dopisała sobie w oświadczeniu cyt. Oświadczam ze posiadam niezbędną wiedzę i doświadczenie tj. przeprowadziłem 2 szkolenia itd

TO JEST PO PROSTU ŚMIESZNE

na dodatek jeszcze mnie znają bo prowadziłem szkolenia w tym urzędzie
a jeżeli firma jest założona na osobę fizyczną to pod uwagę powinno brać się doświadczenie i wiedzę osoby fizycznej powadzącej dzaiłalność a nie firmy czyż nie ?
Mozna złożyć protest --- czy jest jakaś szansa ze protest zostanie przyjęty --- jak to napisać ?? może macie pomysł ???

PiotrW
Posty: 2197
Rejestracja: 21 sie 2006, 12:58

Post autor: PiotrW » 23 maja 2007, 7:21

Opis Instytutu Zamówień Publicznych jest słuszny, ale w żadnym razie nie potwierdza Pańskich pretensji o to, że nie powinien się Pan wykazać jako firma przystępująca do przetargu żądanymi przez zamawiającego warunkami. To prawda też ,że warunki nie mogą być wygórowane i jeśli wykonawca uważa że są ustalone na niesłusznej wysokości to może taką SIWZ oprotestować (pod warunkiem, że nie minął jeszcze termin na wniesienie protestu). Czy protest zostanie przyjęty? Tego nikt z góry nie wie, ale na moje wyczucie to na 90% zostanie oddalony.

Naprawdę nie rozumiem dlaczego zamawiający przeprowadzający postępowanie miałby nie zażądać wykazania się doświadczeniem w przeprowadzaniu szkoleń. Nie można przecież udzielić zamówienia komuś kto nie umie zamówienia wykonać, a postępowanie jest właśnie po to aby wybrać wiarygodnego wykonawcę. Co do doświadczenia osoby fizycznej i firmy, napisałem już poprzednio, że ustawa Pzp określa, że doświadczeniem ma się wykazać wykonawca, a nie jakiś inny podmiot. Pan jako osoba fizyczna to nie ten sam podmiot co firma ubiegająca się o zamówienie. Może jakimś rozwiązaniem będzie wystartowanie jako osoba fizyczna w tym przetargu skoro ma Pan odpowiednie doświadczenie?

Jeszcze co do Instytutu Zamówień Publicznych to z tego co wiem przygotowują oni opinie prawne na zamówienie dotyczące konkretnych sytuacji. Każdy może się zwrócić o opracowanie takiej opinii i w razie konfliktu z zamawiającym miec w ręce takie opracowanie.

maverick
Posty: 3
Rejestracja: 10 maja 2007, 15:10

Post autor: maverick » 23 maja 2007, 7:56

bardzo dziekuję za wyjaśnienia :-)))
Nie pozostaje nic innego jak tylko przez rok p[rzeprowadzać szkolenia i startować za rok :-)))

PiotrW
Posty: 2197
Rejestracja: 21 sie 2006, 12:58

Post autor: PiotrW » 25 maja 2007, 21:18

Może nie trzeba będzie czekać rok, może inny zamawiający sformułuje wymogi w korzystny dla pana sposób, to bardzo możliwe, że ktoś nie będzie żądał takiego warunku. Poza tym, jak już napisano powyżej, jako firma nie musi Pan zdobywać doświadczenia tylko w drodze zamówień publicznych.

ODPOWIEDZ