przetarg na odśnieżanie dróg

Tutaj można umieszczać wszelkie tematy związane z przetargami i zamówieniami publicznymi - inne spojrzenie na przetargi.
darioberni
Posty: 53
Rejestracja: 31 lip 2011, 20:58

Post autor: darioberni » 13 paź 2011, 9:45

Nieuchronnie zbliża się zima :) Moja Gmina podzielona jest na 7 sektorów drogowych dróg gminnych. Jak uważacie, czy będzie kłopotów, gdy zorganizuję 7 oddzielnych postępowań poniżej 14 000 euro? Czy organ kontrolujący nie będzie się czepiał, że zadanie zostało tak podzielone? Czy lepiej zrobić dzielony na części PN?

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 13 paź 2011, 10:19

Absolutnie!!!, nawet proszę nie myśleć o takim podziale, jeden szacunek, jedno postępowanie najlepiej z możliwością składania ofert częściowych.

darioberni
Posty: 53
Rejestracja: 31 lip 2011, 20:58

Post autor: darioberni » 13 paź 2011, 12:09

Dziękuję Panie Januszu, pozdrawiam.

darioberni
Posty: 53
Rejestracja: 31 lip 2011, 20:58

Post autor: darioberni » 13 paź 2011, 12:12

Mam jeszcze jedno zapytanie, otóż Chcę udzielić zamówienia uzupełniającego na usługi o wartości poniżej 14.000.
Nie wiem jaką procedurę zastosować do zamówienia uzupełniającego na usługi, które przewidziałem w SIWZ i ogłoszeniu. Czy powinna to być WR czy wewnętrzna procedura tj.regulamin poniżej 14000?

efigy007
Posty: 767
Rejestracja: 11 maja 2011, 10:47

Post autor: efigy007 » 13 paź 2011, 12:26

jeśli zam. uzup., czyli Wasze usługi są o wartości poniżej 14.000,
wówczas według reg. wew.

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 13 paź 2011, 12:47

Tylko zależy co macie w regulaminie, ponieważ zamówienia uzupełniające muszą zostać zlecone wykonawcy zamówienia podstawowego a więc zapytań do kilku wykonawców już nie wysyłasz.

darioberni
Posty: 53
Rejestracja: 31 lip 2011, 20:58

Post autor: darioberni » 13 paź 2011, 13:02

Sprawa wygląda następująco: Zamówienie dzielone było na 3 części. W specyfikacji Zamawiający dopuścił do składania ofert częściowych oraz przewidział udzielenie zamówień uzupełniających. Ostatecznie wyłoniono 3 różnych wykonawców. Teraz Zamawiający chce udzielić zamówień uzupełniających (wszystkie wartości zamówień poniżej 14 000Euro) na 3 umowy zawarte z Wykonawcami. Niestety regulamin wewnętrzny (poniżej 14 000 Euro) nie przewiduje takiej sytuacji.

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 13 paź 2011, 13:08

No właśnie dlatego też trzeba być ostrożnym tworząc regulamin :), dobrze jest zamieścić taki zapis:
". Niniejszy regulamin nie ma zastosowania dla zamówień dodatkowych (art.67 ust 5 ustawy Prawo zamówień publicznych), oraz dla zamówień uzupełniających (art. 67 ust 6 i 7 ustawy Prawo zamówień publicznych), które to zamówienia ze swej istoty zlecone muszą zostać wykonawcy zamówienia podstawowego", ale cóż i tak nie zostaje nic innego jak przeprowadzić krótkie postępowanie do 14 000 euro, wszak każda część to odrębne postępowanie.

darioberni
Posty: 53
Rejestracja: 31 lip 2011, 20:58

Post autor: darioberni » 13 paź 2011, 14:38

Wpis zostanie dodany do Regulaminu. Mam prośbę, czy może Może Pan rozwinąć ostatnie zdanie? Jestem zobligowany zatem do przeprowadzenia postępowania złożonego z 3 części w oparciu o Regulamin wewnętrzny Urzędu, czy mogą to być 3 różne postępowania?

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 13 paź 2011, 15:49

Skoro na wszystkich trzech zadaniach jest konieczność udzielenia zamówienia uzupełniającego, to przeprowadzasz odrębne postępowania na poszczególne części z poszczególnymi wykonawcami.

ODPOWIEDZ