błedy pisarskie ze strony zamawiającego

Tutaj można umieszczać wszelkie tematy związane z przetargami i zamówieniami publicznymi - inne spojrzenie na przetargi.
zoraja
Posty: 1
Rejestracja: 07 lip 2011, 11:06

Post autor: zoraja » 07 lip 2011, 11:13

Witam,
po ogłoszeniu przetargu na usługę przez Zamawiającego, zostały przez niego wykryte różne błędy pisarskie. Na jakiej podstawie Zamawiający może te błędy poprawić, czy musi odwołać przetarg, czy istnieje artykuł, który o tym mówi? Pilna sprawa!!!

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 07 lip 2011, 11:44

Jeżeli postępowanie jest na etapie ogłoszenia to stosowna modyfikacja w tym zakresie.

olfork
Posty: 113
Rejestracja: 08 lip 2011, 11:37

Post autor: olfork » 08 lip 2011, 12:11

Wszystko zależy od tego jakie to błędy. W zasadzie masz dwie możliwości ich poprawy.
1. Na podstawie uzasadnionej zmiany - art. 38 ust. 4 lub zgodnie z ust. 2 tego artykułu jako wyjaśnienia - wówczas wiążą one wszystkich wykonawców.
Uniważnienie możliwe jest zgodnie z art. 93 ust 1 pkt 7 mowi, że postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wiec ponownie rodzi się pytania o stopień błędów.

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 08 lip 2011, 12:21

Unieważnienie to ostateczność, najpierw próbować poprawić, chyba że faktycznie się nie da to tak jak olfork radzi ;)

ODPOWIEDZ