Rozwiązanie umowy o zamówienie publiczne

Forum zamawiających. Udzielanie zamówień publicznych i problemy z tym związane - porady prawne.
Urzędnik1
Posty: 112
Rejestracja: 16 wrz 2008, 12:40

Post autor: Urzędnik1 » 19 kwie 2011, 14:59

Wyłoniłem wykonawcę na remont dróg w przetargu nieograniczonym. Po dwóch miesiącach okazało się ,że wykonyje te remonty niewłaściwie używając gorszego gatunku kruszywa. Remonty nie spełniaja naszych oczekiwań. Twierdzi,że jeżeli użyje lepszego kruszywa to nic nie zarobi. Chcemy rozwiązać z nim umowę na zasadzie porozumienia stron. Czy taka forma jest możliwa w zamówieniach publicznych . Czy ktoś kto został wybrany w procedurze przetargowej może nie ponieść żadnych kar za niewłaściwe wykonywanie zamowienia ? Prawnik twierdzi,że taka forma jest dopuszczalna. Nie mogę z tym się pogodzić !

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 19 kwie 2011, 19:15

Po pierwsze proszę odnieść się do zapisów z umowy, co przewiduje umowa?, po drugie czy jest powołany inspektor nadzoru?

Urzędnik1
Posty: 112
Rejestracja: 16 wrz 2008, 12:40

Post autor: Urzędnik1 » 20 kwie 2011, 8:04

Umowa przewiduje naprawę dróg poprzez nawiezienie żwiru i wyrównanie go. Wykonawca nawozi piasek z gliną co nie daje efektu. Inspektora nadzoru nie ustanowiono. Jest to robota za 70 tys zł.

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 20 kwie 2011, 8:12

Zamówienie ma wykonać zgodnie z dokumentacją a nie ściemniać, macie kary umowne w umowie?, lub przewidziane zasadny odstąpienia od niej z przyczyn wykonawcy?

ODPOWIEDZ