dokumentacja

Tutaj można umieszczać wszelkie tematy związane z przetargami i zamówieniami publicznymi - inne spojrzenie na przetargi.
maryla
Posty: 46
Rejestracja: 03 paź 2010, 16:10

Post autor: maryla » 06 lut 2011, 19:27

Witam! Czy ustalenie szacunkowej wartości zamówienia może nastąpić po podpisaniu przez kierownika wniosku o przygotowanie i wszczęćie postępowania. Pytam o daty na dokumentach: powołanie komisji, wniosek o przygotowanie i przeprowadzenie , informacja o wszczęćiu postępowania- czy muszą być identyczne?

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 06 lut 2011, 19:50

Nie nie muszą, najpierw masz wniosek o wszczęcie, później powołujesz komisję.

Mariusz100
Posty: 30
Rejestracja: 09 sty 2011, 21:47

Post autor: Mariusz100 » 06 lut 2011, 19:52

Nie wiem jak się ma to powołanie komisji do reszty bo u mnie komisja jest stała, ale to ustawa niejako określa te kwestie: Art. 19. 1. (125)Kierownik zamawiającego powołuje komisję do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia, zwaną dalej „komisją przetargową”, jeżeli wartość zamówienia jest równa lub przekracza kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8.
2. (126)Jeżeli wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8, kierownik zamawiającego może powołać komisję przetargową. Przepisy niniejszego rozdziału stosuje się.

czyli musisz miec obliczona wartosc zamowienia bo inaczej tak naprawde nie wiesz czy konieczna jest komisja, czyli mniemam ze data moze byc wczesniejsza, jednakze zgodnie z Art. 35. 1. Ustalenia wartości zamówienia dokonuje się nie wcześniej niż 3 miesiące przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli przedmiotem zamówienia są dostawy lub usługi, oraz nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli przedmiotem zamówienia są roboty budowlane.

no i u mnie własnie robimy tak, ze najczesciej w tym samym dniu albo pare dni wczesniej obliczamy wartosc i wtedy zapotrzebowanie i wniosek oraz SIWZ i ogłoszenie o przetargu jest tego samego dnia.

maryla
Posty: 46
Rejestracja: 03 paź 2010, 16:10

Post autor: maryla » 06 lut 2011, 20:07

Czy można ustalić wartość zamóenia na dzień przed wszczęciem postępowania ze względu na dużą zmienność cen a SIWZ mieć zatwierdzone jeszce przed wniskiem o wszczęcie postępowania. I jeszcze z innej beczki... proszę o instrukcję wypełniania nowego protokołu, np. jak zakreślać kwadraciki, czy kierownik zamawiającego zatwierdzający dokumenty jest wykonującym czynności w postępowaniu czy nie

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 06 lut 2011, 20:13

Komisja przetargowa powoływana jest przez kierownika zamawiającego, jako jego zespół pomocniczy, do oceny spełniania przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia oraz do badania i oceny ofert. Kierownik zamawiającego może również powierzyć komisji przetargowej dokonanie innych, niż wskazane czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia oraz czynności związane z przygotowaniem postępowania o udzielenie zamówienia (np. oszacowanie zamówienia).
maryla pisze:Czy można ustalić wartość zamóenia na dzień przed wszczęciem postępowania ze względu na dużą zmienność cen a SIWZ
Tak.
Jeżeli chodzi o nowy protokół, zaznaczasz X (dotyczy), punkty nie dotyczą możesz zostawić nie zaznaczając, usuwając je, lub wykreślić, tu jest raczej dowolność, ma być czytelny i zawierać informacje zgodne z ustawą.

maryla
Posty: 46
Rejestracja: 03 paź 2010, 16:10

Post autor: maryla » 06 lut 2011, 20:19

Dziękuję, ale ten nowy protokół mnie wykończy!

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 06 lut 2011, 20:23

Nie jest taki zły :)
spr. kierownika zamawiającego:
Zgodnie z art. 17 ust. 1 ustawy Pzp osoby wykonujące czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego podlegają wyłączeniu, jeżeli:

* ubiegają się o udzielenie tego zamówienia,
* pozostają w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia lub są związane z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli z wykonawcą, jego zastępcą prawnym lub członkami organów zarządzających lub organów nadzorczych wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia,
* przed upływem 3 lat od dnia wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia pozostawały w stosunku pracy lub zlecenia z wykonawcą lub były członkami organów zarządzających lub organów nadzorczych wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia,
* pozostają z wykonawcą w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości co do bezstronności tych osób,
* zostały prawomocnie skazane za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych.

Przepis ten ma charakter bezwzględnie obowiązujący. To oznacza, że w sytuacji zaistnienia którejkolwiek z ww. okoliczności wyłączenie osoby wykonującej czynności w postępowaniu jest obowiązkowe. Dotyczy to przede wszystkim kierownika zamawiającego, członków komisji przetargowej i biegłych, a także innych osób wykonujących czynności w postępowaniu.

maryla
Posty: 46
Rejestracja: 03 paź 2010, 16:10

Post autor: maryla » 06 lut 2011, 22:07

Protokół jest do bani, ale w związku z nim jeszcze muszę o coś spytać. Jaką datę wpisujemy na dole dokumentu: spisania, ogłoszenia najkorzystniejszej oferty, podpisania umowy? Najbardziej pasuje mi to ostatnie, ale nie wiem czy jest dobre. A z tym kierownikiem chyba się nie zrozumieliśmy. Miałam na myśli sytuację, gdy nie jest on obecny na otwarciu ofert, nie bierze udziału faktycznie w ocenie ofert, ale zatwierdza wynik i całą dokumentację. Nie zachodzą też przesłanki z art. 17. Czy w protokół mam wpisać, że wykonuje czynności( bo zatwierdza) czy że ich nie wykonuje, bo faktycznie całą robotę odwala komisja? M

lex
Posty: 459
Rejestracja: 23 mar 2010, 12:49

Post autor: lex » 07 lut 2011, 8:28

Co do daty to na dole wpisz z datą po opublikowaniu ogłoszenia o udzielenie zamówienia

Co do Kierownika to moim zdaniem ZP1 podpisuje i protokół o ile powierzył kontakt formalny i merytoryczny innym osobom, etc
Ostatnio zmieniony 07 lut 2011, 8:32 przez lex, łącznie zmieniany 1 raz.

maryla
Posty: 46
Rejestracja: 03 paź 2010, 16:10

Post autor: maryla » 07 lut 2011, 21:15

Jeszce a propos protokołu... Dzień po ogłoszeniu o udzieleniu zamówienia umieściłąm ogłoszenie o zmianie ogłoszenia. Czy ten fakt odnotować w protokole i czy w związku z tym zmienić datę protokołu na o jeden dzień późniejszą? M

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 07 lut 2011, 22:19

Nie ma takiej potrzeby.

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 07 lut 2011, 22:20

lex pisze:Co do daty to na dole wpisz z datą po opublikowaniu ogłoszenia o udzielenie zamówienia
Prawidłowo :)

maryla
Posty: 46
Rejestracja: 03 paź 2010, 16:10

Post autor: maryla » 08 lut 2011, 19:54

Dziękuję za wszelkie wskazówki. M

ODPOWIEDZ