dostawa samochodu osobowego -jaki tryb
Witam! Mam pytanie: czy na dostawę samochodu osobowego o wartości ok 100 tys zł można zrobić zapytanie o cenę czy lepiej przetarg nieograniczony? A jeżeli zapytanie o cenę byłoby właściwym trybem to czy można wysłać zapytanie do salonów samochodowych tej samej marki?
Dziękuję za odpowiedź, pozdrawiam.
Dziękuję za odpowiedź, pozdrawiam.
Zapytanie o cenę nie jest trybem konkurencyjnym. Wiec aby go zastosować muszą zaistnieć przesłanki zawarte w ustawie, które umozliwiłyby zastosowanie tego trybu. Ciężar udowodnienie spoczywa na zamawiajacym. W tym przypadku zakup samochodu nie spełnia przesłanek zawartych w ustawie, gdyż przedmiot zamówienia musi posiadąc cechy powszechnbej dostępności i ustalonych standardów jakościowych. Czyli musi być porównywalny, a jedynym czynnikiem różniącym może być cena.
Dlaczego twierdzicie, że samochód osobowy nie spełnia przesłanek zawartych w ustawie??
Przecież jest to towar o powszechnej dostępności i o ustalonych standardach jakościowych.
Można przecież kupić samochód marki x lub y czy z który jest ogólno dostępny i posiada ustalone standardy jakościowe.
Wysyłając zapytanie o cenę do dilerów Peugeot, Renault, VW, Opel czy też w przypadku auta używanego do komisów samochodowych czy innych sprzedawców itp. nie ogranicza się konkurencji, a samochód przedstawiony w ofercie składanej przez wykonawcę spełnia ustalone standardy jakościowe. Czynnikiem decydującym w większości jest cena, chociaż można przewidzieć dodatkową punktację za dodatkowe wyposażenie.
Przecież jest to towar o powszechnej dostępności i o ustalonych standardach jakościowych.
Można przecież kupić samochód marki x lub y czy z który jest ogólno dostępny i posiada ustalone standardy jakościowe.
Wysyłając zapytanie o cenę do dilerów Peugeot, Renault, VW, Opel czy też w przypadku auta używanego do komisów samochodowych czy innych sprzedawców itp. nie ogranicza się konkurencji, a samochód przedstawiony w ofercie składanej przez wykonawcę spełnia ustalone standardy jakościowe. Czynnikiem decydującym w większości jest cena, chociaż można przewidzieć dodatkową punktację za dodatkowe wyposażenie.
dlaczego tak uważasz ?? wersje samochodów zjeżdżają z taśmy produkcyjnej w określonej wersji standardu z określonymi parametrami. Tak np. FIAT DUCATO PANORAMA ma takie samo wyposażenie jak PEUGEOT BOXER L4H3 czy VW CARAVELLE T5 LONG Comfortline jedynym czynnikiem różniącym te samochody jest CENA !!!
Więc jest to towar o powszechnej dostępności i o ustalonych standardach jakościowych.
Więc jest to towar o powszechnej dostępności i o ustalonych standardach jakościowych.
Ja również jestem przeciwnikiem zastosowania trybu ZOC w przypadku zakupu samochodu... pomijając część argumentacji, która już tu padła to chciałbym nadmienić iż ustalonym standardem jest np:
- ABS
- Poduszka powietrzna
- itd.
czyli to co jest tak jakby wyposażeniem niezbędnym do tego, aby firma otrzymała wszystkie niezbędne atesty, hoomologacje, zezwolenia czego efektem jest dopuszczenie do ruchu/sprzedaży itd.
Pozostaje również druga kwestia związana z wyposażeniem i zastosowanie technologi na które patenty ma dana firma i dopiero z czasem udostępnia się ją innym firmą.
- ABS
- Poduszka powietrzna
- itd.
czyli to co jest tak jakby wyposażeniem niezbędnym do tego, aby firma otrzymała wszystkie niezbędne atesty, hoomologacje, zezwolenia czego efektem jest dopuszczenie do ruchu/sprzedaży itd.
Pozostaje również druga kwestia związana z wyposażeniem i zastosowanie technologi na które patenty ma dana firma i dopiero z czasem udostępnia się ją innym firmą.
Mówicie że ZoC jest "bardziej szkodliwe" zarzuty kontroli itp. Pewnie PN jest prostszy i nie będzie pytań kontroli jeżeli wszystko zrobimy prawidłowo. Natomiast jeżeli Sądy, NIK i inne wysokie instytucje stosują ZoC w zakupie samochodu osobowego to dlaczego My nie możemy ?? Ustawa jest po to by ją stosować - w całości.