ponownie VAT

Forum zamawiających. Udzielanie zamówień publicznych i problemy z tym związane - porady prawne.
enya
Posty: 238
Rejestracja: 26 cze 2007, 14:46

Post autor: enya » 26 sty 2011, 12:12

Witam

Mamy kłopot z VAT-em. Umowa na roboty - wynagrodzenie ryczałtowe. Umowa zawarta w 2010r. , ale zakończenie robót i faktura będzie w 2011r. w umowie nie było zapisu o zwiększeniu VAT . Wykonawca skierował do nas pismo , że w związku z wprowadzeniem nowych stawek podatku VAT - wynagrodzenie ulegnie zmianie. I chciałabym się WAS poradzić czy w takiej sytuacji musimy się na to zgodzić? nie musimy? czy może powinniśmy? Pozdrawiam .

lex
Posty: 459
Rejestracja: 23 mar 2010, 12:49

Post autor: lex » 26 sty 2011, 13:00

Po mojemu nie musicie zmieniać ale możecie, kwestia dogadanie w drodze negocjacji (np.: 50:50) poniesionych kosztów w związku z podwyżką Vat-u lub potem na drodze sądowej.

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 26 sty 2011, 13:04

Można się zgodzić i dokonać zmiany, nawet jeżeli nie zostało to przewidziane - opinia UZP, proponuję się zapoznać.

enya
Posty: 238
Rejestracja: 26 cze 2007, 14:46

Post autor: enya » 26 sty 2011, 13:19

z opinią to się zapoznałam, ale mam jakiś taki niepokój, mimo wszystko. Ten ryczałt mnie jakoś tak odstrasza, bo zawsze słyszę , że ryczałtu to juz ruszyć nie mozna.

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 26 sty 2011, 13:43

Nie dotyczy VAT, to czynnik zewnętrzny, niezależny od stron.

enya
Posty: 238
Rejestracja: 26 cze 2007, 14:46

Post autor: enya » 26 sty 2011, 14:09

Dziękuję i pozdrawiam .

Marlena
Posty: 115
Rejestracja: 17 wrz 2008, 18:49

Post autor: Marlena » 28 sty 2011, 22:28

Witam.
Mam problem z podobną sytuacją. Procedura przetargowa zakończyła się w grudniu 2010 r. ale umowa została podpisana
3 stycznia 2011 r. Wykonawca złożył ofertę z 22% vat-em. W połowie stycznia Firma z którą podpisaliśmy umowę zwróciła się do zamawiającego z pismem o zmianę wynagrodzenia ze względu na zmianę stawki podatku z 22% na 23%. Specyfikacja zawierała zapis:
"Zamawiający zgodnie z art. 144 ust. 1 uPzp przewiduje możliwość wprowadzenia istotnych zmian do treści zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy w następującym zakresie:
- jeżeli w czasie obowiązywania umowy zmienione zostaną przepisy prawa określające wysokość stawki podatku od towarów i usług (VAT), Wykonawca będzie uprawniony przy wystawianiu faktury do naliczania wynagrodzenia brutto
z zastosowaniem stawki podatku od towarów i usług obowiązującej w dacie wystawienia faktury. Zmiana umowy wymaga pod rygorem nieważności zachowania formy pisemnego aneksu".
Jak wiadomo rozporządzenie dot. zmiany stawek vat zaczęło obowiązywać 1 stycznia 2011 r. a umowa została pdpisana 3 stycznia 2011 r. Czy można dokonać aneksu umowy?
Dziękuję.

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 29 sty 2011, 9:30

Oczywiście że możecie, co stoi na przeszkodzie?

Marlena
Posty: 115
Rejestracja: 17 wrz 2008, 18:49

Post autor: Marlena » 29 sty 2011, 19:23

No właśnie te trzy pierwsze wyrazy "w czasie obowiązywania umowy..." , ustawa podatkowa zaczęła obowiązywać od 1 stycznia, a umowa zaczęła obowiązywać od 3 stycznia.

ODPOWIEDZ