POLISA OC

Tutaj można umieszczać wszelkie tematy związane z przetargami i zamówieniami publicznymi - inne spojrzenie na przetargi.
molba8
Posty: 45
Rejestracja: 19 gru 2009, 22:34

Post autor: molba8 » 26 kwie 2011, 10:02

W SIWZ wymagałam aby wykonawca załączył do oferty:
"Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie działalności firmy Wykonawcy związanej z przedmiotem niniejszego zamówienia na sumę ubezpieczenia 190 000 zł. brutto"

Wykonawca dołączył do oferty dokument o takim brzmieniu:

"PZU SA

POTWIERDZENIE
do polisy nr ................
(CERTYFIKAT)

Niniejszym potwierdza się udzielenie ochrony ubezpieczeniowej w zakresie odpowiedzialności cywilnej w związku z prowadzoną działalnością i posiadanym mieniem.
UBEZPIECZAJĄCY: tutaj widnieje nazwa, adres, NIP i REGON wykonawcy, który złożył ofertę
UBEZPIECZONY: tutaj widnieje również nazwa, adres, NIP i REGON wykonawcy, który złożył ofertę
Okres Ubezpieczenia: od 01.11.2010 r. do 31.10.2011 r.
SUMA GWARANCYJNA:
1) na jeden wypadek ubezpieczeniowy: 4 000 000 zł.
2) na wszystkie wypadki ubezpieczeniowy: 4 000 000 zł.


Katowice, 16 grudnia 2010 r.

Pieczęć i podpis osoby upoważnionej reprezentującej PZU SA
………………………..
Tutaj znajduje się nieczytelny podpis, ale nie wiem do kogo należy, ponieważ pieczątka jest bardzo słabo odbita"

Ponadto wykonawca dołączył kopię przelewu do PZU zatytułowaną zapłata II raty składki dot. polisy nr .....

Co myślicie o takim dokumencie????
Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 26 kwie 2011, 10:54

Ja myślę że jest ok.

molba8
Posty: 45
Rejestracja: 19 gru 2009, 22:34

Post autor: molba8 » 26 kwie 2011, 11:03

a ja widzę dużo nieprawidłowości. W miejscu ubezpieczającego i ubezpieczonego jest podana nazwa wykonawcy... Nie mam też żadnej informacji w jakim terminie i jakie składki wykonawca miał zapłacić. Z przedstawionego dokumentu i potwierdzenia przelewu nie wynika, że polisa została opłacona. Ponadto dokument ten został wystawiony 16 grudnia a ubezpieczenie obowiązuje od 01.11.2010 Proszę mi napisać czy się mylę czy nie???

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 26 kwie 2011, 11:22

Masz podane:
nazwa ubezpieczającego i ubezpieczonego, to że wystawiony jest 16 grudnia to co to ma za znaczenia, każde zaświadczenie dana instytucja wyda w terminie w jakim się zgłosisz o jego wystawienie, natomiast okres trwania ubezpieczenia wpisany jest.

molba8
Posty: 45
Rejestracja: 19 gru 2009, 22:34

Post autor: molba8 » 26 kwie 2011, 11:33

ale nie wiem czy jest opłacona... więc nie jest wszystko ok

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 26 kwie 2011, 11:35

Zawsze można wezwać do złożenia wyjaśnień jeżeli nie macie pewności, lub jeżeli zaistnieje konieczność, wezwania do uzupełnienia.

almarta
Posty: 255
Rejestracja: 25 cze 2010, 8:39

Post autor: almarta » 17 paź 2011, 14:47

tak a propo: certyfikat jest dokumentem ubezpieczyciela więc nie wymaga się opłacenia jej.samo wystawienie jest już wiążące.
ale ja z innej beczki: mam usługę monitoringu, kwota jaka zamierzam przeznaczyć na tą usługę to XX,ale....ale: warunkiem jest przedłożenie polisy OC na wartość dużo razy większą od mojego zamówienia.czy to okey? czy coś łamię?

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 17 paź 2011, 14:49

Nie jest ok., wartość powinna być adekwatna do wartości danego zamówienia.

ODPOWIEDZ