omyłka rachunkowa, czy błąd w obliczeniu ceny?

Forum zamawiających. Udzielanie zamówień publicznych i problemy z tym związane - porady prawne.
joa1
Posty: 1
Rejestracja: 08 sty 2010, 0:20

Post autor: joa1 » 08 sty 2010, 1:15

Mam następujący problem.
Ogłosiłam przetarg na usługi inspektorów nadzoru z podziałem zamówienia na 4 części - usługi inspektorów różnych branż.
W SIWZ - w sposobie obliczenia ceny wskazałam, że wykonawca ma wskazać cenę netto, stawkę i wysokość VAT, cenę brutto dla części zamówienia na którą skada ofertę.
Ponadto w jednej z branż (instalacyjna - sieci gazowe, cieplne, itd) - wykonawca dla zadania zadanie nr 1- pełnienie funkcji inspektora nadzoru w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci i urządzeń grzewczych, gazowych, itd. " musi osobno podać cenę netto i brutto usług inspektora nadzoru inwestorskiego nad wykonaniem instalacji CO w istniejącym obiekcie i osobno dla obiektu dobudwywanego.
Ponadto wyjaśniłam, że konieczność ta wynika z odrębnego rozliczania tych usług przez Zamawiającego z instytucją, która udzieliła dotacji .

1 Wykonawca złożył ofertę na 2 części zamówienia tj. na 2 zadania :
Zadanie nr 1 - gdzie zaoferował cenę 63 000 zł brutto
w tym wyodrębnił:
- cenę za usługi pełnienia funkcji inspektora nadzoru nad wykonaniem instalacji CO wewn. w obiekcie istniejącym -
3 000 zł
- cenę za usługi pełnienia funkcji inspektora nadzoru nad wykonaniem instalacji CO wewn, zewnętrznej i kotłowni gazowej w obiekcie dobudowywanym do obiektu istniejącego - 38 000 zł

Razem daje to kwotę 41 000 zł, a nie jak podał Wykonawca dla zadania nr 1 - 63 000 zł

Natomiast dla zadania nr 2 (usługi nadzoru w branży wod-kan) - podał cenę 22 000 zł

Prawdopodobnie obliczając cenę dla zadania nr 1 omyłkowo zsumował wyodrębnione częsci zadania nr 1 i zadania nr 2 (czyli odrębnego zadania).

Nie wiem czy potraktować to jako omyłkę rachunkową i poprawić cenę dla zadania nr 1 - wówczas różnica w cenie zadania nr 1 wyniesie aż 22 000 zł (obniży się).

Czy też potraktowac to jako błąd w obliczeniu ceny i odrzucić tą ofertę.

Raczej skłaniam się ku drugiemu rozwiązaniu, gdyż wykonawca przyjął błędnie stan faktyczny. W zadaniu nr 1 oprócz ceny dla zadania nr miał osobno podać ceny dla części skąłdowych zadania nr 1 - stanowiło to informację dla Zamawiającego, niezbędną dla niego wcelu późniejszych rozliczeń (noe napisano jednak wyraźnie, że zsumowane kwoty te mają dać cenę zadania nr 1).
Zamawiający domniemuje, że wykonawca pomylił się sumując ceny wyodrębnionych części zadania nr 1 oraz cenę zadania nr 2 (zresztą tak wynika z obliczeń), ale nie należało tego sumować. Stąd Wykonawca przyjął błędne ustalenia co do stanu faktycznego.

Nie wiem co robić.

Błagam, pomóżce.

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 08 sty 2010, 7:43

Proponuję zwrócić się do Wykonawcy o złożenie wyjaśnień treści złożonej oferty , Zamawiacz ma takie prawo tym bardziej jak piszesz "domniemacie", więc nic nie stoi na przeszkodzie aby skorzystać a art. 87 ustawy Pzp.

ODPOWIEDZ