ogłoszenie o zamówieniu a SIWZ

Tutaj można umieszczać wszelkie tematy związane z przetargami i zamówieniami publicznymi - inne spojrzenie na przetargi.
78
Posty: 31
Rejestracja: 16 paź 2011, 10:14

Post autor: 78 » 06 cze 2012, 13:40

Dzień Dobry!
Bardzo proszę o pomoc, gdyż sama nie umiem sobie poradzić. Poniżej opiszę sytuację, w której się znalazłam:
Zamawiający ogłosił przetarg nieograniczony na usługę szkolenia, który był podzielony na 20 części, z czego każda część stanowiła jakby odrębne postępowanie. Opis przedmiotu zamówienia w SIWZ został opisany w załączniku nr 1 do SIWZ. Dla części nr 7 - czysto błąd techniczny wpisano, że grupa osób która winna zostać przeszkolona w danym temacie ma liczyć 20 osób. Zamwiający zakładał 25 osób i taką też informację umieścił w ogłoszeniu o zamówieniu. Otwarcie ofert nastąpiło 1 czerwca br. i dopieru po otwarciu Zamawijący dojrzał tą nieścisłość między ogłoszeniem a SIWZ. Na tą konktretną część wpłynęły 2 oferty i Wykonawcy skalkulowali cenę na 25 osób w grupie.
Jak w tej sytuacji postąpić? Czy normalnie ocenić oferty i rozstrzygnąć przetarg? A w razie kontroli ....?
Bardzo proszę o poradę.
Dziękuję!

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 06 cze 2012, 20:43

Nie powinno być rozbieżności pomiędzy SIWZ a ogłoszeniem i prowadzić to może to unieważnienia tej danej części wszystko jednak zależy czy wszyscy wykonawcy złożyli na 25 osób, czy jednak były rozbieżności w tym zakresie.

78
Posty: 31
Rejestracja: 16 paź 2011, 10:14

Post autor: 78 » 07 cze 2012, 13:47

Witam, wiem, że nie powinno być rozbieżności między ogłoszeniem a SIWZ, ale stało się - zwykły błąd techniczny, pisarski, jakby to nie nazwać. Jednakże Wykonawcy, którzy złożyli oferty na tą część skalkulowali cenę na grupę 25-osobową (taki zamiar był Zamawiającego).
A jeśli chodzi o unieważnienie, to na jakie uzasadnienie prawne winien się Zamawiający powołać - na punkt mówiący o wadzie?
A czy prawdą jest, że ogłoszenie ma pierwszeństwo jest przed SIWZ?
Dziękuję za pomoc.

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 07 cze 2012, 14:33

https://przetargi.info.pl/roznica_mi ... -3049.html

Wcale nie twierdzę że w Twoim przypadku należy postępowanie unieważnić.

78
Posty: 31
Rejestracja: 16 paź 2011, 10:14

Post autor: 78 » 08 cze 2012, 12:25

Bardzo dziękuje za wszelką pomoc, ale jakie byłoby stanowisko Pana w tej sprawie, jaką podjąłby Pan decyzję?

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 08 cze 2012, 12:44

Co mam odpowiedzieć, później będzie na mnie ;)

78
Posty: 31
Rejestracja: 16 paź 2011, 10:14

Post autor: 78 » 08 cze 2012, 19:27

Myślę, że nie o to chodzi? Myślę też, że Pan ma większe doświadczenie w kwestii zamówień publicznych niż na pewno Ja i każda chociażby luźna sugestia daje do myślenia. Ja staram się poszukać jakiś orzeczeń, czegokolwiek aby mieć na papracie stanowiska, w stosunku do którego choć po części będę przekonana (na chwilę obecną wciąż stoję w miejscu) i które ostatecznie przekaże kierownikowi Zamawiającego, a i tak do niego decyzja należy.
I jeszcze jedno pytanie: wypis z działalności gospodarczej nie musimy żądać, bo sami możemy on line to sprawdzić, a w przypadku KRS sytuacja jest taka sama?

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 08 cze 2012, 20:07

Ja bym nie unieważniał, wpisu do działalności nie żąda się a tylko oświadczenie, zgodnie z rozporządzeniem.

ODPOWIEDZ