Nowa firma a udział w przetargach

Ustawa Prawo zamówień publicznych i jej interpretacja. Praktyczne problemy ze stosowaniem ustawy przy prowadzeniu postępowania o zamówienia publiczne
Marek
Posty: 3
Rejestracja: 30 wrz 2009, 10:03

Post autor: Marek » 01 paź 2009, 10:29

Witam,
Założyłem na początku roku firme ogólnobudowlanam chciałbym zacząc brac udział w przetargach.

Orentuję sie troche o wymaganiach jednak gubie sie jeszcze w tym wszystkim czy mogłby mi ktos wyjaśnić tę kwestie zamówien publicznych.

Wiem np że jest potrzebna osoba (kierownik budowy) z uprawnieniami aktualnymi, ale czy musze tą osobe miec zatrudniona na etacie w mojej firmie czy moze on być u mnie na umowe zlecenie??

WYklwalifikowany pracownik budowlany czyli z jakimi papierami??

Najbardziej do tego interesuje mnie sprawa refrencji, jak to ma wyglądać?

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 01 paź 2009, 21:39

Spokojnie z czasem dojdziesz to wprawy, więc Kierownika robót nie musisz mieć na etacie wystarczy jeżeli przedstawisz go w wykazie i dołączysz wszystkie jego dokumenty których wymagał Zamawiający plus jeszcze do tego pisemne zobowiązanie osoby którą będziesz dysponował że będzie właśnie uczestniczyła w wykonaniu zamówienia.
Referencje natomiast mają potwierdzać należyte wykonanie zamówienia, wystawione przez firmę dla której wcześniej wykonywałeś zamówienie, to jest potrzebne do wykazu robót jakich zażądał zamawiacz.

Marek
Posty: 3
Rejestracja: 30 wrz 2009, 10:03

Post autor: Marek » 02 paź 2009, 10:01

Dziękuje, a czy mógłbys mi powiedzieć na jakich dokumentach potwierdzających wykonanie danej roboty muszę sie oprzeć. Np jesli zrobiłem przebudowe budynku, kompleksowo wraz z termomodernizacja. To jakie sa potrzebne dokumenty?? Wystarczy dziennik budowy wpisany wykonawca i moje wystawione faktury za robocizne, materiał sam dostarczył inwestor??A sprawa odbioru i oszacowania całości robót??

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 02 paź 2009, 13:14

Firma dla której wykonałeś robotę niech wystawi dla waszej firmy referencje należytego wykonania robót, to załączasz do tabeli wykonanych robót jaką załączył zamawiający do SIWZ (ty wpisujesz tam właśnie roboty które wykonałeś + referencja)

ODPOWIEDZ