nieuczciwa konkurencja?

Tutaj można umieszczać wszelkie tematy związane z przetargami i zamówieniami publicznymi - inne spojrzenie na przetargi.
Kylo
Posty: 2
Rejestracja: 07 lip 2011, 22:19

Post autor: Kylo » 07 lip 2011, 22:34

witam

moja oferta przegrała w przetargu z firmą, która według mnie postąpiła nieuczciwie, otóż wyceniła wszelkie naprawy sprzętu jak i części za 1zł natomiast dojazdy (nawet jeżeli jest to w tym samym mieście co siedziba wykonawcy) po ok. 1000 zł lub nawet więcej. Czy w świetle PZP stanowi to czyn nieuczciwej konkurencji i czy można oprotestować taką ofertę? dodam, że cena końcowa nie jest rażąco niska w porównaniu do innych ofert natomiast uderza w interes zamawiającego ponieważ każdy przyjazd serwisu, nawet na konserwację, której cena rynkowa to jakieś 100-150 zł wiąże się z opłatą ok. 1000zł. Prawdopodobnie oferty nie da się skutecznie oprotestować ponieważ cena końcowa jest porównywalna z innymi ofertami ale chciałbym zapoznać się z opiniami fachowców z tego forum.
Z góry dziękuję za wszelkie porady.

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 07 lip 2011, 22:57

Kylo pisze:Prawdopodobnie oferty nie da się skutecznie oprotestować ponieważ cena końcowa jest porównywalna z innymi ofertami
Nie da się to raczej mogę potwierdzić, czy oferta jest rażąco niska ma wpływ cena końcowa (całkowita), nie jej poszczególne elementy.

Kylo
Posty: 2
Rejestracja: 07 lip 2011, 22:19

Post autor: Kylo » 07 lip 2011, 23:59

i nie ma znaczenia, że w rzeczywistości zamawiający będzie płacił więcej za usługę wybierając tę "nieuczciwą" ofertę? ani to, że stawka z km jest kilkadziesiąt razy wyższa od powszechnie obowiązującej? Naprawdę nie ma żadnego sposobu?

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 08 lip 2011, 8:32

Co składało się na cenę całkowitą (końcową), czy dojazd był jej składową?

Bogdan.Kotecki
Posty: 97
Rejestracja: 07 maja 2010, 17:25

Post autor: Bogdan.Kotecki » 11 lip 2011, 9:26

Zapewne najwięcej punktów przyznawano za naprawy sprzętu jak i części, stąd ten 1 zł innej firmy (była pewna, że zgarnie najwięcej pkt w tym zakresie), natomiast pozostałe punkty w porównaniu z tamtymi były mniej istotne.
I teraz, albo błąd Zamawiającego wykorzystany przez i sprytnego Wykonawce-matematyka, albo zmowa.

Dojazd zapewne wliczony jest w cenę, a więc czy będzie ich 2 czy 100 to już problem Wykonawcy. W innym przypadku nie wyobrażam sobie później zwiększenia kwoty, gdyby okazało się że dojazd w ramach serwisu jest co drugi dzień ;)

ODPOWIEDZ