Kłopoty z SIWZ

Forum zamawiających. Udzielanie zamówień publicznych i problemy z tym związane - porady prawne.
enya
Posty: 238
Rejestracja: 26 cze 2007, 14:46

Post autor: enya » 04 maja 2010, 11:33

Witam
W ogłoszonym przetargu na dostawę środków piorących w specyfikacji termin realizacji sukcesywnych dostaw ustaliliśmy na 24 miesiące, ale w projekcie umowy przez pomyłkę został stary zapis 12 miesięcy. Zauważyliśmy to dopiero po otwarciu ofert, żaden wykonawca też nie zwrócił na to uwagi wcześniej i część z nich poprawiło sobie w umowie na 24 , a część nie . W siwz wyraźnie było napisane że dostawa obejmuje 24 miesiące. I w tej sytuacji chyba musimy unieważnić postępowanie, prawda?

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 04 maja 2010, 12:02

A co podali Wykonawcy w formularzu ofertowym?

enya
Posty: 238
Rejestracja: 26 cze 2007, 14:46

Post autor: enya » 04 maja 2010, 12:17

w formularzu ofertowym był tylko o zapis ilości środków w kilogramach. (wyliczonych przez nas na 24 miesiące) ale już zapisu o czasie trwania zamówienia nie było.
czy może jest szansa żeby nie unieważniać postępowania?
my podaliśmy ilość a wykonawcy cenę za kilogram i wyliczyli wartość caklego zamówienia

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 04 maja 2010, 13:50

Jeżeli wykonawcy nie wnoszą sprzeciwów, a zapewne tak jest ponieważ przypuszcza że nawet nie zwrócili uwagi, przymknął bym na to oko ;)

enya
Posty: 238
Rejestracja: 26 cze 2007, 14:46

Post autor: enya » 04 maja 2010, 13:52

strasznie się cieszę z takiej odpowiedzi, ślicznie dziękuję i pozdrawiam

pawellllek
Posty: 309
Rejestracja: 10 kwie 2008, 12:36

Post autor: pawellllek » 04 maja 2010, 15:10

a jak było w ogłoszeniu?

enya
Posty: 238
Rejestracja: 26 cze 2007, 14:46

Post autor: enya » 04 maja 2010, 15:12

w ogłoszeniu było 24

enya
Posty: 238
Rejestracja: 26 cze 2007, 14:46

Post autor: enya » 04 maja 2010, 15:43

mam kolejny kłopot (dzień samych kłopotów) w przetargu na olej w formularzu cenowym w jednej z kolumn tabeli w której wykonawcy wyliczali wartość oferty należało podać wysokośc upustu/marży netto, natomiast pod tabelą był zapis :"obowiązująca przez cały okres realizacji zamówienia (obowiązywania umowy) upust/marża ....... zl. brutto za 1 litr oleju. I jeden z wykonawców zarówno w tabeli jak i w poniższym zapisie podał taką samą wysokość upustu, No i nie wiem co mam z nim zrobić nie jest to oferta najtańsza, ale nie wiem czy mam ja oceniać czy odrzucić?

pawellllek
Posty: 309
Rejestracja: 10 kwie 2008, 12:36

Post autor: pawellllek » 04 maja 2010, 15:53

po pierwsze to co to znaczy "upust/marża" bo to sa dwa terminy o całkowicie odmiennym znaczeniu więc nie moga byc uzywane zamiennie. Po drugie to jak według Ciebie powinien być prawidłowo wypełniony formularz cenowy i po trzecie bez obejrzenia jak wygląda cały sposób obliczenia ceny to trudno powiedzeć jak byc powinno, bo ja przynajmniej z tego opisu nie za bardzo rozumiem cały sposób liczenia ceny i jaka jest różnica pomiędzy upustem (czy marżą??) w tabelce a tym spod tabelki

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 04 maja 2010, 16:16

Zgadza się ciężko jest coś odpowiedzieć po napisaniu kilku zdań, nie widząc oferty na żywo, a poza tym to niektórzy strasznie sobie komplikuję sprawy, a później są właśnie takie sytuacje.

enya
Posty: 238
Rejestracja: 26 cze 2007, 14:46

Post autor: enya » 04 maja 2010, 16:28

no własnie to postępowanie z tych skopmplikowanych na własne życzenie. Upust/marża była do wyboru wykonawcy mieli sobie wykreślić jedno i zastosować albo upust, albo marżę. A wg mnie i tak też pozostali wykonawcy zrobili w tabeli miał być upust lub marża w kwocie netto a pod tabelą brutto .

pawellllek
Posty: 309
Rejestracja: 10 kwie 2008, 12:36

Post autor: pawellllek » 05 maja 2010, 8:33

niewiele z tego rozumiem, szczerze powiem, ale co to znaczy, że do wyboru? przecież w ten sposób masz różne oferty o całkowicie różnej treści, dla mnie to nie ma sensu.

enya
Posty: 238
Rejestracja: 26 cze 2007, 14:46

Post autor: enya » 06 maja 2010, 7:49

W ubiegłym roku przy przetargu na olej właśnie wykonawcy mieli od ceny producenta udzielić upustu, który miał obowiązywać przez cały rok. No i w związku z tym mieliśmy protest ponieważ wykonawcy zarzucili nam że nie możemy wymagać tylko upustu , ponieważ na rynku są też firmy zwykle mniejsze, które nie uzyskują od producenta na tyle wysokich upustów, żeby stosować je dla zamawiajacych, mogą ewentualnie tylko narzucić marżę, a taki warunek eliminuje je z udziału w przetargu. Więc w tym roku w formularzu cenowym zastosowaliśmy marżę/ upust i w zależności od kondycji wykonawcy w wycenie oferty stosował on do ceny producenta upust lub marże. A do porównania ofert stosowaliśmy ogólną wartość oferty brutto. (cena 100%) . określony w ofercie upust lub marża obowiązywac ma przez cały okres trwania umowy.

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 06 maja 2010, 7:59

Po co upusty i inne, przecież na dobrą sprawę co was to interesuje ile kto da upustu, najważniejsza jest cena ostateczna (ofertowa), a to ile i jak Wykonawcy zejdą z ceny to ich sprawa.

enya
Posty: 238
Rejestracja: 26 cze 2007, 14:46

Post autor: enya » 06 maja 2010, 8:09

no tak do oceny ofert tak, ale cena oleju jest zmienna i żaden wykonawca nie zobowiąże się do stosowania stałej ceny przez np. 12 miesięcy. W tym celu oferują upust który jest już stały i obowiązuje przez całą umowę. I kłopot w tym , że wykonawcy w podawali upust netto i wyliczali w poszczególnych kolumnach wartośc oferty , a pod tabelą podawali tylko wysokośc upustu w kwocie brutto, tak dla jasności no i jeden z wykokonawców podał netto w obu przypadkach więc chcę ofertę odrzucić za niezgodność z SIWZ i kłopot w tym że nie jestem pewna czy mogę. Ale uzupełnić formularza cenowego nie mozna, poprawić jako omyłki rachunkowej też nie więc chyba mogę odrzucić.

ODPOWIEDZ