kilka pytań

Forum zamawiających. Udzielanie zamówień publicznych i problemy z tym związane - porady prawne.
gallanonim
Posty: 2
Rejestracja: 22 cze 2010, 7:47

Post autor: gallanonim » 22 cze 2010, 9:37

Witam,
czy zamawiający ma obowiązek ponownego wszczęcia postępowania w przetargu nieograniczonym w przypadku, gdy:
Zostało zakończone postępowanie (przetarg nieograniczony) na zakup oprogramowania. Przedmiot zamówienia był podzielony na 2 zadania (dwie części – I część wartość szacunku– 200 000 zł; II część wartość szacunku – 20 000 zł). Wpłynęły oferty na obydwie części. Po przeprowadzonej analizie ofert okazało się, że na II część brakuje zamawiającemu środków finansowych. Przetarg został zakończony podpisaniem umowy na I część (na kwotę 180 000 zł) a II część została unieważniona z powodu braku środków finansowych na realizację tego zadania. W związku z powyższym mam następujące pytania:

•Czy pozostałe środki (oszczędności) w części I tj. 20 000zł można dodatkowo przeznaczyć na realizację części II?

•Czy zamawiający ma uwzględnić wartość podpisanej umowy na I część tj. 180 000 przy ponownym szacunku i następnie wszcząć procedurę przetargu nieograniczonego na II część?

•Jaka w tym wypadku jest realna wartość szacunku, który ma znaleźć się we wniosku?

•Czy po zakończeniu procedury przetargowej zamawiający ma obowiązek wszcząć nowe postępowanie w przetargu nieograniczonym na jedną z części nawet

w przypadku, gdy jej wartość jest niższa niż 14 000 euro, czy może zakupić tę część z wolnej ręki?

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 22 cze 2010, 9:47

1) Jeżeli nie będziecie ogłaszali kolejnej części to środki możecie przeznaczyć na część rozstrzygniętą
2) Nic nie uwzględniać, postępowanie na kolejną część to nowe odrębne zadanie
3) to już sami musicie wiedzieć jaki jest koszt (szacunek)
4) jeżeli część nie rozstrzygnięta jest w szacunku poniżej 14 000 euro nie stosuje się przepisów ustawy Pzp.

gallanonim
Posty: 2
Rejestracja: 22 cze 2010, 7:47

Post autor: gallanonim » 22 cze 2010, 10:08

ad 1. chodzi nam o to, że I część została już rozstrzygnięta i zakończyła się podpisaniem umowy. oszczędności w stosunku do zabezpieczonej kwoty na tę część wynoszą 20 000, gdyż zaplanowaliśmy 200 000 a umowę podpisaliśmy na 180 000. czy w związku z tym możemy przeznaczyć tę kwotę (20 000) na oddzielne postępowanie na część II?

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 22 cze 2010, 13:03

Możecie jak najbardziej.

ODPOWIEDZ