jak grupować zamówienia wg kodów CPV

Forum zamawiających. Udzielanie zamówień publicznych i problemy z tym związane - porady prawne.
driver721
Posty: 73
Rejestracja: 22 lut 2013, 10:13

Post autor: driver721 » 14 lis 2014, 11:06

Witam
Mam pytanie; jak grupować zamówienia.
Oczywiście w/g kodów CPV, tylko ile cyfr brać pod uwagę, ponieważ zajmuję się asortymentem medycznym i czy brać pod uwagę pierwsze 2 czy 3 a może 4 cyfry kodu. Jeżeli wezmę pod uwagę tylko 2 cyfry to wszystkie przetargi będą unijne ponieważ w skład ich wchodzą urządzenia jak i leki, a to już są spore sumy.
Pozdrawiam i proszę o pomoc.

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 14 lis 2014, 11:46

zbieżny kod CPV, nie oznacza obowiązku łączenia tych zamówień i konieczności przeprowadzenia postępowania lub postępowań mając na uwadze zsumowaną wartość zamówienia. Pomocnym dla potwierdzenia ww. stanowiska jest wskazanie kluczowych narzędzi pozwalających na ustalenie, czy w danym przypadku mamy do czynienia z jednym zamówieniem czy odrębnymi zamówieniami. I tak, aby poszczególne zamówienia traktować jako jedno zamówienie musimy mieć do czynienia jednocześnie (łącznie) z:

tożsamością przedmiotową polegającą na stwierdzeniu czy dane zamówienie jest tego samego rodzaju, czy ma to samo przeznaczenie, cel;
tożsamością podmiotową polegającą na stwierdzeniu czy dane zamówienia mogą być wykonane przez ten sam krąg potencjalnych podmiotów;
tożsamością czasową polegającą na stwierdzeniu czy zamawiający wszczynając pierwsze postępowanie był w stanie udzielić kolejnych zamówień.
pierwsze dwie cyfry kodu identyfikują działy (XXxxxxxx-x),
pierwsze trzy cyfry identyfikują grupy (XXXxxxxx-x),
pierwsze cztery cyfry określają klasy (XXXXxxxx-x),
pierwsze pięć cyfr identyfikuje kategorie (XXXXXxxx-x),
trzy następne cyfry służą doprecyzowaniu przedmiotu zamówienia w ramach każdej z kategorii (xxxxxXXX-x),
dziewiąta cyfra jest stosowana w celu sprawdzenia, czy wszystkie pozostałe są poprawne ( xxxxxxxx-X).

driver721
Posty: 73
Rejestracja: 22 lut 2013, 10:13

Post autor: driver721 » 14 lis 2014, 12:11

Jeżeli dobrze rozumiem to cały asortyment medyczny powinienem zrobić w 1 przetargu unijnym tz: narzędzia chirurgiczne, leki, drobny sprzęt medyczny na inne oddziały itp. (na cały rok)

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 14 lis 2014, 13:40

No nie wiem czy leki i narzędzia trzeba pakować do jednego worka, raczej nie.

driver721
Posty: 73
Rejestracja: 22 lut 2013, 10:13

Post autor: driver721 » 14 lis 2014, 13:47

wszystko to służy do leczenia - więc nie wiem jak do tego podejść a na razie wszystko robię osobno

bitter
Posty: 687
Rejestracja: 23 maja 2007, 10:15

Post autor: bitter » 14 lis 2014, 14:09

Moim zdaniem nie ma konieczności łączenia produktów farmaceutycznych (leków) z narzędziami i drobnym sprzętem (wyroby medyczne). Połączyłbym ewentualnie narzędzia z drobnym sprzętem a leki oddzielnie. Inny krąg wykonawców. Inne pozwolenia.

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 14 lis 2014, 14:36

Dokładnie tak.

zielona
Posty: 38
Rejestracja: 26 maja 2012, 9:27

Post autor: zielona » 27 sty 2015, 22:29

Osobno przetarg na leki, osobno na jednorazówkę dla całego szpitala - na wszystkie oddziały (zapewne będzie to przetarg unijny), osobno na sprzęt, osobno na żywność dla całego szpitala (tu kilka pakietów: mięso, warzywa, mleko dla dzieci )!

Można niektóre zamówienia z jednego oddziału wrzucić w jeden przetarg, ale na kilka pakietów np. okulistyczne sprawy.

Sprzęt medyczny z reguły idzie osobnymi przetargami, bo raczej nie kupuje się kilku sprzętów jednocześnie, zwłaszcza na jeden oddział (wtedy wrzuciłabym w jeden przetarg, ale kilka pakietów).

ODPOWIEDZ