Dzielenie zamówienia- materiały biurowe oddzielnie tonery

Tutaj można umieszczać wszelkie tematy związane z przetargami i zamówieniami publicznymi - inne spojrzenie na przetargi.
quakeslu
Posty: 54
Rejestracja: 25 lut 2014, 14:28

Post autor: quakeslu » 16 paź 2015, 9:26

Witam
Przeprowadzamy u nas postępowanie przetargowe (3-9) na materiały biurowe 200 tyś zł.
Natomiast na tonery (materiały eksploatacyjne) do drukarek za 50 tyś zł rozeznanie rynku (4- 8).

Uważam że jest to zgodne z Art. 34. 1. ustawy Pzp- podstawą ustalenia wartości zamówienia na dostawy powtarzające się okresowo jest łączna wartość zamówień tego samego rodzaju. A więc nożyczki, zszywacze, spinacze, zszywki, pinezki, dziurkacze to inny rodzaj zamówienia niż tusze i tonery.


Czy jest to celowe dzielenia zamówienia?

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 16 paź 2015, 12:55

Można udzielić osobnych zamówień na tusze i tonery i osobnych na materiały biurowe, nie łącząc ich wartości.

quakeslu
Posty: 54
Rejestracja: 25 lut 2014, 14:28

Post autor: quakeslu » 16 paź 2015, 13:13

Pytam ponieważ Pani na szkoleniu poinformowała nas że robimy źle i pierwsza kontrola(które również ona przeprowadza) wyłapie to domniemane dzielenia zamówienia na materiały biurowe ponieważ jej zdaniem np. nożyczki i tonery są materiałami biurowymi i mogła by je dostarczyć jedna firma.

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 16 paź 2015, 13:52

To trzeba się zapytać czy biurko i szafa w biurze też jest materiałem biurowym ? ;)

ODPOWIEDZ