art.93 pkt 1

Ustawa Prawo zamówień publicznych i jej interpretacja. Praktyczne problemy ze stosowaniem ustawy przy prowadzeniu postępowania o zamówienia publiczne
wroclawiak
Posty: 2
Rejestracja: 25 cze 2011, 8:04

Post autor: wroclawiak » 25 cze 2011, 17:15

Witam, ostatnio Zamawiający unieważnił postępowanie w oparciu o ten "wygodny" artykuł. Uzasadnienie oczywiście z Ustawy: "postępowanie obarczone jest niemożliwa do usuniecia wada uniemożliwiająca zawarcie
niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego." Oferta złożona przez moją firmę była oczywiście najlepsza cenowo. Zamawiający zwrócił się o wyjaśnienie gdyż wg niego w 3 punktach zaoferowaliśmy "za tanie" wyroby. Udzieliliśmy wyjaśnień, które widocznie nie przypadły Zamawiającemu do gustu a uniemożliwiły jednocześnie odrzucenie naszej oferty. No i buch...art.93 i ....po sprawie. Rozumiem, ze nic nie mogę mu zrobić jedynie wystosować pismo (czy to jego obowiązek?) aby poinformował moją firmę gdy będą powtarzać postępowanie przetargowe? Czy to moja wina, że Zamawiający opisał przedmiot zamówienia w sposób jaki opisał?

Janusz
Posty: 6563
Rejestracja: 11 lut 2008, 21:32

Post autor: Janusz » 26 cze 2011, 8:52

Po pierwsze jeżeli cena ogólna była w porządku to jej niektóre pozycje jeżeli ą nisko wycenione nie mogą wypływać na rażąco niską cenę oferty, w tym wypadku (nie wiem jakie były ceny), najprawdopodobniej zamawiający doszedł do wniosku że faktycznie dał plamy i lepiej jest unieważnić całe postępowanie.
Co teraz można zrobić?, na pewno możecie wystąpić do zamawiającego o zwrot poniesionych kosztów związanych z przygotowaniem oferty oraz z pisemną prośbą o informację o następnym postępowaniu przetargowym.

Proszę jeszcze pamiętać o art. 181 ustawy Pzp.

ODPOWIEDZ